
2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI KAYIT YENİLEME/DERSE KAYIT İŞLEMLERİ
TOROS ÜNİVERSİTESİ
2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI
KAYIT YENİLEME/DERSE KAYIT İŞLEMLERİ
2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı kayıt yenileme/derse kayıt işlemleri aşağıda belirtilen tarihler arasında yapılacaktır. Aşağıda belirtilen tarihlere ve uyarılara dikkat edilmesi; işlemlerin süresi içerisinde tamamlanması açısından ve sonradan mağduriyet yaşanmaması için önemlidir.
ÖĞRENCİLERİMİZ 2023 – 2024 ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI KAYIT YENİLEME / DERS SEÇME İŞLEMLERİNİ ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ ÜZERİNDEN KENDİLERİ YAPACAKTIR.
ÖĞRENİM ÜCRETİ / MUHASEBE ONAYI ( EN GEÇ 22 Eylül 2023 Cuma)
Ödeme Seçenekleri ve kolaylıklarına ilişkin bilgileri Ödeme Seçenekleri linkinden inceleyip size uygun olan ödemeyi seçerek öğrenim ücretini yatırabilirsiniz.
(2022 yılı ve öncesinde üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerin tamamı için) Öğrenim ücreti yükümlülüğü olan öğrencilerimiz en geç 22 Eylül 2023 tarihine kadar kayıt yenileme işleminin ilk aşaması için https://online.toros.edu.tr/ adresine girerek ödeme işlemlerini bitirdikten ve en son adımdaki Okudum ve Kabul Ediyorum butonuna tıkladıktan sonra ders kayıt işlemlerini yapabileceklerdir.
Ödeme ve Onay işlemleri için herhangi bir aksaklık yaşanması halinde Üniversitemiz +90 324 325 33 00 nolu telefon numarasından 1102 ve 1178 dahili telefonlar üzerinden Mali İşler Şube Müdürlüğünden bilgi alabilirsiniz.
Öğrenim ücretiyle ilgili işlemlerini tamamlayan ve herhangi bir sorunu olmayan öğrenciler 04 Eylül 2023 - 22 Eylül 2023 tarihleri arasında ders seçimini Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapabileceklerdir.
DÖNEM UZATAN ÖĞRENCİLER: Öğrenci İşleri Bürosundan alacakları transkript belgelerini ve Normal Eğitim Süresini Aşan Öğrenci Formunu (Form için tıklayınız.) doldurarak danışmanlarına ve fakülte/yüksekokul sekreterliğine onaylattıktan sonra Mali İşler Şube Müdürlüğüne gelerek tahakkuk tutarlarını güncelleştirerek ödeme işlemlerini yapabilirler. Lisans öğrencileri kredi başına 3025 TL, Ön Lisans öğrencileri kredi başına 1650 TL ödeyecektir.
DERS KAYIDI / KAYIT YENİLEME (04 Eylül 2023 - 22 Eylül 2023)
Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden ders kayıt işlemini yapabilmek için; https://ekampus.toros.edu.tr/Login?ret=obs sayfasından Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi'ne kendilerine daha önce verilen kullanıcı adı (öğrencinumarası@toros.edu.tr) ve şifre (TC Kimlik Numarası) ile giriş yapmalıdır. Kullanıcı adı ve şifre bilgileri eksik olan öğrencilerin Bilgi İşlem Daire Başkanlığı görevlileri ile bim@toros.edu.tr mail adresinden iletişime geçerek yeni şifre almaları mümkündür.
Öğrenci Bilgi Sisteminde ders ön kaydınızı gerçekleştirirken aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekmektedir:
ÖBS’ye giriş yaptıktan sonra;
1- Ana sayfada sol taraftaki menülerden "Kayıt Yenileme İşlemleri'" menüsünü tıklayınız.
2- Daha sonra, "Ders Kayıt İşlemleri" linkini tıklayarak ekranın açılmasını bekleyiniz.
3- Açılan ekranda sol tarafta açılan derslerinizi, sağ tarafta da seçilen dersleri göreceksiniz.
4- Derslerin yanında bulunan + tuşuna basarak dersleri rahatlıkla seçebilirsiniz.
5- Seçme işleminiz bittikten sonra "Danışman Onayına Gönder" butonuna tıklayarak danışman onayına gönderiniz.
6- Danışmanınız seçtiğiniz derslerinizde herhangi bir sorun yoksa hepsini onaylayacak ve ders kayıt işleminiz tamamlanmış olacaktır.
7- Eğer danışman hocanız herhangi bir dersinizi reddederse bu sizin ekranınızda görünecek ve başka bir ders seçerek yeniden "Danışman Onayına Gönder" butonuna tıklayarak danışman onayına göndermeniz gerekecektir.
8- Ders kayıt ekranınızı ve derslerinizdeki onay ve ret durumlarını takip ediniz.
Ders kaydı işlemlerinde öğrenciler öncelikle başarısız oldukları dersi/dersleri almak zorundadır. Başarısız dersler Öğrenci Bilgi Sisteminde (ÖBS) BAŞARISIZ OLDUĞUNUZ DERSLER bölümünde yer almaktadır.
Yeni alınacak dersler AÇILAN DERSLER kısmından işaretlendikten sonra seçilen derslere eklenip, tüm seçilen dersler danışman onayına gönderilir ve öğrenci ders kaydını gerçekleştirmiş olur.
2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında ders seçimi yapılırken dikkat edilmesi gereken durumlar:
1- Ders kaydını yapmadan önce ÖBS’deki ‘Başarı İzleme’ bölümüne giriş yaparak, altta açılan menilerden ‘Başarı Durumu’ menüsüne tıklayarak ders durumunu mutlaka inceleyiniz.
2- ÖBS sayfanızdaki müfredatınızda bulunan derslerle, ‘Başarı Durumu’ bölümündeki dersleri karşılaştırarak kayıt yapacağınız dersleri belirleyiniz.
Derse kaydınızla ilgili bir sorunla karşılaşmanız durumunda, sorunun çözümü için öncelikle Danışman hocanıza, ilgili bölüm başkanlığına ve Fakülte/ YO/MYO Sekreterliklerine veya Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirmeniz gerekmektedir.
Konu ile ilgili yeni düzenlemeler olması durumunda bilgiler güncellenecektir. Bu nedenle Üniversitemiz web sayfasını takip etmeniz gerekmektedir.
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI