2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI KAYIT YENİLEME/DERSE KAYIT İŞLEMLERİ
TOROS ÜNİVERSİTESİ
2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI
KAYIT YENİLEME/DERSE KAYIT İŞLEMLERİ
2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı GÜZ YARIYILI kayıt yenileme/derse kayıt işlemleri aşağıda belirtilen tarihler arasında yapılacaktır. Aşağıda belirtilen tarihlere ve uyarılara dikkat edilmesi; işlemlerin süresi içerisinde tamamlanması açısından ve sonradan mağduriyet yaşanmaması için önemlidir.
2024 YKS ile Yerleştirilip Kayıt Yaptıran Öğrencilerin Ders Kayıtları Otomatik yapılmış olup bu öğrencilerin 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı ders kaydı için herhangi bir işlem yapmasına gerek yoktur.
2024 yılında Yurt Dışı Öğrenci Kabul Kontenjanı ve yatay geçişle kayıt yaptıran öğrencilerle 2023 yılı ve öncesinde üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerin tamamı 2024 – 2025 ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI KAYIT YENİLEME / DERS SEÇME İŞLEMLERİNİ KENDİLERİ YAPACAKTIR.
ÖĞRENİM ÜCRETİ / MUHASEBE ONAYI (EN GEÇ 27 Eylül 2024 Cuma)
Ödeme Seçenekleri ve kolaylıklarına ilişkin bilgileri Üniversitemiz web sayfasında bulunan ÜCRET HESAPLAMA linkinden inceleyip size uygun olan ödemeyi seçerek öğrenim ücretini yatırabilirsiniz.
Öğrenim ücreti yükümlülüğü olan öğrencilerimiz en geç 27 Eylül 2024 tarihine kadar kayıt yenileme ilk aşaması https://online.toros.edu.tr/ adresine girerek ödeme işlemlerini bitirdikten sonra en son adımdaki Okudum ve Kabul Ediyorum butonuna tıkladıktan sonra ders kayıt işlemlerini yapabileceklerdir.
Ödeme ve Onay işlemleri için herhangi bir aksaklık yaşanması halinde Üniversitemiz +90 324 325 33 00 numarasından 1102 ve 1178 dahili telefonlar üzerinden Mali İşler Şube Müdürlüğünden bilgi alabilirsiniz.
Öğrenim ücretiyle ilgili herhangi bir sorunu olmayan öğrenciler 16 Eylül 2024- 27 Eylül 2024 tarihleri arasında ders seçimi yapabileceklerdir. Ödemeyle ilgili tüm hususlar Mali İşler Müdürlüğünden öğrenilecektir.
DÖNEM UZATAN ÖĞRENCİLER: Öğrenci İşleri Bürosundan alacakları transkript belgelerini ve Normal Eğitim Süresini Aşan Öğrenci Formunu (Form için tıklayınız.) doldurarak danışmanlarına ve fakülte/yüksekokul sekreterliğine onaylattıktan sonra Mali İşler Şube Müdürlüğüne gelerek tahakkuk tutarlarını güncelleştirerek ödeme işlemlerini yapabilirler. Lisans öğrencileri kredi başına 5747,00.- TL, Ön Lisans öğrencileri kredi başına 3135,00.- TL ödeyecektir.
İNTERAKTİF DERSE KAYIT / KAYIT YENİLEME (16 Eylül 2024 - 27 Eylül 2024)
Öğrenci derse interaktif kayıt yapabilmek için; https://ekampus.toros.edu.tr/Login?ret=obs sayfasından Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi'ne kendilerine daha önce verilen kullanıcı adı (öğrencinumarası@toros.edu.tr) ve şifre (TC Kimlik Numarası) ile giriş yapmalıdır. Bu bilgileri eksik olan öğrencilerin Bilgi İşlem Daire Başkanlığı görevlilerinden yeni şifre almaları mümkündür.
Öğrenci Bilgi Sisteminde ders ön kaydınızı gerçekleştirirken aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekmektedir:
1- Soldaki menüden "Kayıt Yenileme İşlemleri'"ni tıklayınız.
2- Daha sonra, "Ders Kayıt İşlemleri" linkini tıklayarak ekranın açılmasını bekleyiniz.
3- Açılan ekranda sol tarafta açılan derslerinizi, sağ tarafta da seçilen dersleri göreceksiniz.
4- Derslerin yanında bulunan + tuşuna basarak dersleri rahatlıkla seçebilirsiniz.
5- Seçme işleminiz bittikten sonra "Danışman Onayına Gönder" butonuna tıklayarak danışman onayına gönderiniz.
6- Danışmanınız seçtiğiniz derslerinizde herhangi bir sorun yoksa hepsini onaylayacak ve ders kayıt işleminiz tamamlanmış olacaktır.
7- Eğer danışman hocanız herhangi bir dersinizi reddederse bu sizin ekranınızda görünecek ve yeniden onayına göndermeniz gerekecektir.
8- Ders kayıt ekranınızı ve derslerinizdeki onay ve ret durumlarını takip ediniz.
Ders kaydı işlemlerinde öğrenciler öncelikle başarısız oldukları dersi/dersleri almak zorundadır. Başarısız dersler Öğrenci Bilgi Sisteminde (ÖBS) BAŞARISIZ OLDUĞUNUZ DERSLER bölümünde yer almaktadır.
Yeni alınacak dersler AÇILAN DERSLER kısmından işaretlendikten sonra seçilen derslere eklenip, tüm seçilen dersler danışman onayına gönderilir ve öğrenci ders kaydını gerçekleştirmiş olur.
2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında ders seçimi yapılırken dikkat edilmesi gereken durumlar:
1- Öğrenci ders kaydını yapmadan önce sistemdeki ‘Başarı İzleme’ bölümünden giriş yapmalı ve ‘Başarı Durumu’ bölümünden ders durumunu mutlaka incelemelidir.
2- Öğrenci otomasyonu sayfanızdaki müfredatınızda bulunan derslerle, ‘Başarı Durumu’ bölümündeki dersleri karşılaştırarak kayıt yapacağınız dersleri belirleyiniz.
Derse kayıt ile ilgili karşılaşılabilecek sorunların öncelikle Danışman hocanıza, ilgili bölüm başkanlığına ve Fakülte/ YO/MYO Sekreterliklerine veya Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilmesi yararınıza olacaktır.
Konu ile ilgili yeni düzenlemeler olması durumunda bilgiler güncellenecektir. Bu nedenle Üniversitemiz web sayfasını takip etmeniz yararınıza olacaktır.
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI