HAKKINDA
Hemşirelik bölümü 4 yıllık eğitim veren bir lisans programıdır.
Bölümün Amacı; günlük yaşam içinde insanı ve insan sağlığını etkileyebilecek her türlü gelişme ve değişmelere duyarlı olacak ve bunları verdiği hizmette göz önünde bulunduracak, sağlıklı ya da hasta bireylerin her ortamda hemşirelik bakım gereksinimlerini saptayabilecek, bu gereksinimleri mesleki standartlar düzeyinde karşılayabilmek için gerekli olan hemşirelik bakımını planlayabilecek, uygulayabilecek ve değerlendirecek, aynı zamanda sağlık ekibinin etkin ve etkili bir üyesi olarak rol ve işlevlerini yerine getirecek, hemşirelik eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında rol alabilecek, tüm bunları yerine getirirken mesleki etik ilkelerini göz önünde bulunduracak nitelikte profesyonel hemşireler yetiştirmektir.
Sağlık alanında önemli görev üstlenen hemşirelerin eğitim müfredatlarında, temel tıp bilimleri derslerinin yanı sıra hemşirelik mesleğinin temel bilimlerini içeren (hemşirelik esasları, iç hastalıkları hemşireliği, cerrahi hastalıkları hemşireliği, doğum- kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği, çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği, ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği ve halk sağlığı hemşireliği) teorik ders ve uygulamaları bulunmaktadır.
Bu bölümden mezun olanlar tüm kamu ve özel sağlık kurumlarında yönetici ve klinisyen hemşire, eğitim kurumlarında okul hemşiresi, çeşitli kurumlarda yönetici ve kurum hemşiresi olarak çalışabilirler. Pedagojik formasyon eğitimi almış olanlar sağlık meslek liselerinde öğretmenlik yapabilirler.
Toros Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Eğitim - Öğretim Amaçları
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği profesyonel rol ve işlevlerini yerine getirebilecek teorik ve pratik bilgiyi sağlayacak hemşireler yetiştirmek. |
Hemşirelik rol ve sorumlulukları çerçevesinde bağımsız karar verebilen, yasal sorumluluklarını bilen ve sahip çıkan, multidisipliner çalışabilen hemşire yetiştirmek. |
Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda değerlendirerek etik ilkelere duyarlı hemşire yetiştirmek. |
Araştırmacı, girişimci, eleştirel düşünebilen, kanıta dayalı çalışabilen ve yaşam boyu öğrenmeye açık hemşire yetiştirmek. |
Hemşirelik eğitimi süresince edindiği yetkinlikler doğrultusunda uluslararası çalışabilecek nitelikte uygulayıcı, eğitimci, yönetici ve lider olabilecek özellikte hemşirelerin yetiştirilmesi. |