ÖĞRENCİ DANIŞMANLIK KURULU
Kurulun Adı |
İşletme Bölümü Öğrenci Danışmanları Kurulu Raporu |
Toplantı Tarihi |
09.01.2024 |
Toplantının yapılış şekli - Yeri |
Yüz yüze – B105 nolu sınıf |
*Danışmanlar kurulu raporu akademik birime bağlı her bölüm/program bazında ayrı ayrı yazılmalıdır.
Toplantıya Katılan Kurul Üyeleri
Adı ve Soyadı |
Bölüm/Program/Sınıf |
Görevi |
Prof. Dr. Mert AKTAŞ |
İşletme/ 1.sınıf |
Bölüm Başkanı |
Doç. Dr. Metin OCAK |
İşletme/ 3. sınıf |
Danışman-
Bölüm Öğr. Üyesi |
Dr. Öğr. Üyesi Yavuz
KORKMAZYÜREK |
İşletme/ 2. sınıf |
Danışman-
Bölüm Öğr. Üyesi |
Arş. Gör. Dr. Ecem ARIK |
İşletme/ 2. sınıf (TR İşletme) ve 4.sınıf |
Danışman-
Bölüm Öğr. Elemanı |
İLAYDA ÖZYURT |
İşletme / Öğrenci |
Öğrenci Temsilcisi |
DANIŞMANLAR KURULU ÖNERİLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
- EĞİTİM-ÖĞRETİM
Bu başlıkta bölüm/program bazında yapılan toplantıda öğrencilerin eğitim-öğretim ile ilgili önerileri değerlendirilmesi, iyileştirilmesi veya iyileştirme yapmak üzere bir üst makama iletilmesi gereken hususlar yer almalıdır. Varsa yapılan iyileştirmeler belirtilmelidir.
Sıra No |
Öneri |
Değerlendirme/İyileştirme |
1 |
Erasmus öğrenim hareketliliğine giden kişinin staj hareketliliğine başvurduğunda puanının düşmesi sorunu bulunmaktadır. |
Bu konu Erasmus Ofisi ve Fakülte Kurulu tarafından değerlendirilecektir. |
2 |
Çift anadal veya yan dal programı yapan öğrencilerin yaşadığı zorluklar |
Çift anadal sınavlarının çakışması konusundaki sorunlar çözülmüştür. İyileştirme yapılmıştır. |
3 |
Öğrencilerin tez yazımını deneyimleyebileceği ders içeriği oluşturulması önerilmiştir. |
Seminer dersi eklenerek sorun çözülmüştür. İyileştirme yapılmıştır. |
4 |
Öğrenciler tarafından işletmenin alt dalları olan pazarlama, finans, muhasebe, yönetim organizasyon derslerindeki dengesizlik belirtilmiştir. |
Bu öneriye ilişkin Bölüm başkanlığı tarafından ‘müfredat güncellemesi’ gerçekleştirilecektir. |
5 |
Ara sınav veya final sınavlarında öğretim üyelerinin ödev vermesi yerine yeni sınav teklifleri önerisi sunulmuştur. |
‘Ödev’ sınav şekli yerine ‘yazılı sınav’ seçeneğinin arttırılması sağlanacaktır. Bu konu Bölüm başkanlığı tarafından değerlendirilecektir. |
6 |
Öğrenciler tarafından sınıf araç gereçlerinin (sunu yansıtıcısı, klima vb.) arızalı olduğu ve ders aksaklıklarının yaşandığı belirtilmiştir. |
Konuya ilişkin destek talebi alınacaktır. |
7 |
Öğrencilerin iş yaşamında yararlanabileceği ders eksikliğinin bulunması. |
‘Vaka analizi’ ders müfredat eklenecektir. |
8 |
Öğrencinin öğrendiği bilgileri sahada deneyimleme fırsatına ilişkin öneri sunulmuştur. |
‘Saha ziyaretleri’ dersi talep edilerek öğrencilerin teoriyi pratikte inceleyebilecek deneyimin kazandırılması önerilmiştir. |
9 |
Öğrenciler tarafından bölüm öğretim üyesi eksikliği belirtilmiş ve ders çeşitliliği talep edilmiştir. |
Bu konu Fakülte yönetimi tarafından değerlendirilecektir. Talep edilen ders çeşitliliği ise müfredat güncellemesiyle çözülecektir. |
B. ÖĞRENCİLERE SUNULAN HİZMETLER
Bu bölümde eğitim-öğretim dışında öğrencilere sunulan kütüphane, derslik veya laboratuvarların fiziksel imkanları, kantin-kafeterya, psikolojik danışmanlık, sportif veya sosyal etkinlikler benzeri hizmetlerin konusunda öğrencilerin önerilerinin değerlendirilmesi, iyileştirilmesi veya iyileştirme yapmak üzere bir üst makama iletilmesi gereken hususlar yer almalıdır. Varsa yapılan iyileştirmeler belirtilmelidir.
Sıra No |
Öneri |
Değerlendirme/İyileştirme |
1 |
Öğrencilerin kampüsteki yaşamlarının niteliğinin arttırılması |
İşletme bölümünün bir topluluğu bulunmamaktadır. Bu konuya ilişkin Bölüm tarafından çalışma yapılacaktır. |
2 |
Öğrencilerin kampüste alışveriş (kantinden yiyecek/içecek alımı) yaparken yaşadığı problemler |
Kafeteryada ödeme şekli sorunu devam etmektedir. |
3 |
Kampüsteki fiziksel şartların iyileştirilmesi |
Kötü hava koşullarında kampüste oturulacak yerlerin eksikliği devam etmektedir. |
4 |
Kütüphane sorunu |
İİSBF’de kütüphane bulunmadığından öğrenciler tarafından Fakülteye bir kütüphane yapılması talebi yinelenmiştir. |