ÖĞRENCİ DANIŞMANLIK KURULU
2024-2025 ÖĞRENCİ DANIŞMANLIK TOPLANTISI
|
Kurulun Adı |
İşletme Bölümü Öğrenci Danışmanları Kurulu Raporu |
|
Toplantı Tarihi |
09.01.2024 |
|
Toplantının yapılış şekli - Yeri |
Yüz yüze – B105 nolu sınıf |
*Danışmanlar kurulu raporu akademik birime bağlı her bölüm/program bazında ayrı ayrı yazılmalıdır.
Toplantıya Katılan Kurul Üyeleri
|
Adı ve Soyadı |
Bölüm/Program/Sınıf |
Görevi |
|
Prof. Dr. Mert AKTAŞ |
İşletme/ 1.sınıf |
Bölüm Başkanı |
|
Doç. Dr. Metin OCAK |
İşletme/ 3. sınıf |
Danışman-
Bölüm Öğr. Üyesi |
|
Dr. Öğr. Üyesi Yavuz
KORKMAZYÜREK |
İşletme/ 2. sınıf |
Danışman-
Bölüm Öğr. Üyesi |
|
Arş. Gör. Dr. Ecem ARIK |
İşletme/ 2. sınıf (TR İşletme) ve 4.sınıf |
Danışman-
Bölüm Öğr. Elemanı |
|
İLAYDA ÖZYURT |
İşletme / Öğrenci |
Öğrenci Temsilcisi |
DANIŞMANLAR KURULU ÖNERİLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
- EĞİTİM-ÖĞRETİM
Bu başlıkta bölüm/program bazında yapılan toplantıda öğrencilerin eğitim-öğretim ile ilgili önerileri değerlendirilmesi, iyileştirilmesi veya iyileştirme yapmak üzere bir üst makama iletilmesi gereken hususlar yer almalıdır. Varsa yapılan iyileştirmeler belirtilmelidir.
|
Sıra No |
Öneri |
Değerlendirme/İyileştirme |
|
1 |
Erasmus öğrenim hareketliliğine giden kişinin staj hareketliliğine başvurduğunda puanının düşmesi sorunu bulunmaktadır. |
Bu konu Erasmus Ofisi ve Fakülte Kurulu tarafından değerlendirilecektir. |
|
2 |
Çift anadal veya yan dal programı yapan öğrencilerin yaşadığı zorluklar |
Çift anadal sınavlarının çakışması konusundaki sorunlar çözülmüştür. İyileştirme yapılmıştır. |
|
3 |
Öğrencilerin tez yazımını deneyimleyebileceği ders içeriği oluşturulması önerilmiştir. |
Seminer dersi eklenerek sorun çözülmüştür. İyileştirme yapılmıştır. |
|
4 |
Öğrenciler tarafından işletmenin alt dalları olan pazarlama, finans, muhasebe, yönetim organizasyon derslerindeki dengesizlik belirtilmiştir. |
Bu öneriye ilişkin Bölüm başkanlığı tarafından ‘müfredat güncellemesi’ gerçekleştirilecektir. |
|
5 |
Ara sınav veya final sınavlarında öğretim üyelerinin ödev vermesi yerine yeni sınav teklifleri önerisi sunulmuştur. |
‘Ödev’ sınav şekli yerine ‘yazılı sınav’ seçeneğinin arttırılması sağlanacaktır. Bu konu Bölüm başkanlığı tarafından değerlendirilecektir. |
|
6 |
Öğrenciler tarafından sınıf araç gereçlerinin (sunu yansıtıcısı, klima vb.) arızalı olduğu ve ders aksaklıklarının yaşandığı belirtilmiştir. |
Konuya ilişkin destek talebi alınacaktır. |
|
7 |
Öğrencilerin iş yaşamında yararlanabileceği ders eksikliğinin bulunması. |
‘Vaka analizi’ ders müfredat eklenecektir. |
|
8 |
Öğrencinin öğrendiği bilgileri sahada deneyimleme fırsatına ilişkin öneri sunulmuştur. |
‘Saha ziyaretleri’ dersi talep edilerek öğrencilerin teoriyi pratikte inceleyebilecek deneyimin kazandırılması önerilmiştir. |
|
9 |
Öğrenciler tarafından bölüm öğretim üyesi eksikliği belirtilmiş ve ders çeşitliliği talep edilmiştir. |
Bu konu Fakülte yönetimi tarafından değerlendirilecektir. Talep edilen ders çeşitliliği ise müfredat güncellemesiyle çözülecektir. |
B. ÖĞRENCİLERE SUNULAN HİZMETLER
Bu bölümde eğitim-öğretim dışında öğrencilere sunulan kütüphane, derslik veya laboratuvarların fiziksel imkanları, kantin-kafeterya, psikolojik danışmanlık, sportif veya sosyal etkinlikler benzeri hizmetlerin konusunda öğrencilerin önerilerinin değerlendirilmesi, iyileştirilmesi veya iyileştirme yapmak üzere bir üst makama iletilmesi gereken hususlar yer almalıdır. Varsa yapılan iyileştirmeler belirtilmelidir.
|
Sıra No |
Öneri |
Değerlendirme/İyileştirme |
|
1 |
Öğrencilerin kampüsteki yaşamlarının niteliğinin arttırılması |
İşletme bölümünün bir topluluğu bulunmamaktadır. Bu konuya ilişkin Bölüm tarafından çalışma yapılacaktır. |
|
2 |
Öğrencilerin kampüste alışveriş (kantinden yiyecek/içecek alımı) yaparken yaşadığı problemler |
Kafeteryada ödeme şekli sorunu devam etmektedir. |
|
3 |
Kampüsteki fiziksel şartların iyileştirilmesi |
Kötü hava koşullarında kampüste oturulacak yerlerin eksikliği devam etmektedir. |
|
4 |
Kütüphane sorunu |
İİSBF’de kütüphane bulunmadığından öğrenciler tarafından Fakülteye bir kütüphane yapılması talebi yinelenmiştir. |
2025-2026 ÖĞRENCİ DANIŞMANLIK TOPLANTISI
|
Kurulun Adı |
İşletme Bölümü Öğrenci Danışmanları Kurulu |
|
Toplantı Tarihi |
31.10.2025 |
|
Toplantının Yapılış Şekli - Yeri |
Yüz yüze – B302-303 |
Toplantıya Katılan Kurul Üyeleri
|
Adı ve Soyadı |
Bölüm/Program/Sınıf |
Görevi |
|
Doç. Dr. Metin OCAK |
İşletme/ TR İşletme / 4. sınıf |
Bölüm Başkanı – Danışman |
|
Dr. Öğr. Üyesi Yavuz KORKMAZYÜREK |
İşletme/ TR İşletme / 3. sınıf |
Danışman- Bölüm Öğr. Üyesi |
|
Doç. Dr. Aslıhan YAVUZALP MARANGOZ |
İşletme/ TR İşletme/ 1. sınıf |
Danışman- Bölüm Öğr. Üyesi |
|
Arş. Gör. Dr. Ecem ARIK |
İşletme/İngilizce İşletme/ 2. Sınıf ve 4. sınıf |
Danışman- Bölüm Öğr. Elemanı |
|
BERAT BAŞKAN |
İşletme/ TR İşletme / 1. Sınıf Öğrencisi |
1.Sınıf Öğrenci Temsilcisi |
|
NEHİR DÜRDANE BAL |
İşletme/ TR İşletme / 2. Sınıf Öğrencisi |
2.Sınıf Öğrenci Temsilcisi |
|
ALEYNA BOZKURT |
İşletme/ TR İşletme / 3. Sınıf Öğrencisi |
3.Sınıf Öğrenci Temsilcisi |
|
YASEMİN EKER |
İşletme/ TR İşletme / 4. Sınıf Öğrencisi |
4. Sınıf Öğrenci Temsilcisi |
DANIŞMANLAR KURULU ÖNERİLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
- EĞİTİM-ÖĞRETİM
Bu başlıkta bölüm/program bazında yapılan toplantıda öğrencilerin eğitim-öğretim ile ilgili önerileri değerlendirilmesi, iyileştirilmesi veya iyileştirme yapmak üzere bir üst makama iletilmesi gereken hususlar yer almalıdır. Varsa yapılan iyileştirmeler belirtilmelidir.
|
Sıra No |
Öneri |
Değerlendirme/İyileştirme |
|
1 |
Çift anadal yapan öğrencilerin vize sınavlarında bazı sınavlarının denk gelmesi |
Öğrencilerin çakışan ders ve sınavlarına yönelik hocalarımız tarafından inisiyatif yapılması kararlaştırılmıştır. |
|
2 |
Final sınavlarında uygulamaya yönelik proje ödevlerinin uygulanması talebi |
Özellikle proje vermeye uygun derslerde mevcut durumda yapılmaktadır ve bu uygulamanın arttırılması kararlaştırılmıştır. Örneğin; Girişimcilik dersi kapsamında final sınavının iş planı olarak gerçekleştirilmesine karar verilmiştir. |
|
3 |
Sınıflarda teknolojik altyapı yetersizliği |
Slayt çalıştırıcı ve klimaların bakımına yönelik iyileştirme yapılması konusu ilgili makamlara iletilecektir. |
|
4 |
Ders kapsamında saha gezisi talebi |
Bazı derslerde işletme ve girişimcilik topluluğu birlikte saha gezileri gerçekleştirilecektir. |
|
5 |
İngilizce derslerinin arttırılması talebi |
Buna yönelik bölüm kurulunda görüşme yapılacaktır. |
B. ÖĞRENCİLERE SUNULAN HİZMETLER
Bu bölümde eğitim-öğretim dışında öğrencilere sunulan kütüphane, derslik veya laboratuvarların fiziksel imkanları, kantin-kafeterya, psikolojik danışmanlık, sportif veya sosyal etkinlikler benzeri hizmetlerin konusunda öğrencilerin önerilerinin değerlendirilmesi, iyileştirilmesi veya iyileştirme yapmak üzere bir üst makama iletilmesi gereken hususlar yer almalıdır. Varsa yapılan iyileştirmeler belirtilmelidir.
|
Sıra No |
Öneri |
Değerlendirme/İyileştirme |
|
1 |
Öğrencilerin kampüsteki yaşamlarının niteliğinin arttırılması |
Öğrenciler geçen seneye kıyasla iyileşme olduğunu belirtmiştir. |
|
2 |
Öğrencilerin kampüste alışveriş (kantinden yiyecek/içecek alımı) yaparken yaşadığı problemler |
Kafetaryanın yenilenmesinden memnuniyet duymaktadırlar ancak yine de çeşitliliğin az olduğunu dile getirmişlerdir. Bu konu ilgili birime iletilecektir. |
|
3 |
Kampüsteki fiziksel şartların iyileştirilmesi talebi |
Öğrenciler geçen seneye kıyasla iyileşme olduğunu belirtmiştir. Ancak; bahçeye ilaçlama ve yağmurlu havalar için şemsiye talebinde bulunmuşlardır. Bu konu ilgili birime iletilecektir. |