AKADEMİK DERS İÇERİĞİ
T.C. TOROS ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Müfredatı
Mimarlık Bölümü Ders İçerikleri
BİRİNCİ YIL/Birinci Yarıyıl
TUR 101 TÜRK DİLİ I (4+0+0 Kredi: 4 AKTS:4)
İletişimin açıklanması; dilin ve dili ile düşünme süreci, kültür, toplum ve edebiyat, yazılı ve sözlü iletişim arasındaki ilişkinin açıklanması; Türk dilinin ana özelliklerinin, anlatma türlerinin ve bozukluklarının örneklenmesi yer alır.
MAT 101 TASARIMCILAR İÇİN MATEMATİK VE GEOMETRİ (2+0+0 Kredi:2 AKTS:2)
Kavramlar, problem çözme, teori ve ispatlama üzerinde durulur. Tüm bölümlere bir ara sınav ve bir final sınavı verilir. Öğrenciler matematikte okuma, yazma ve sorgulama becerilerini geliştirir. Fonksiyonlar. Limitler ve Süreklilik. Teğet doğrular ve türevler. Zincir kuralı. Kapalı türev alma. Ters fonksiyon. İlişkili oranlar. Doğrusal yaklaşımlar. Ekstrem değerler. Ortalama değer teoremi ve uygulamaları. Grafik çizimi. Belirsiz formlar ve L'Hospital kuralı. Belirli integral. Kalkülüsün temel teoremi. Yerine koyma. Eğriler arasındaki alanlar. Doğal logaritma fonksiyonunun formal tanımı. İntegral almanın teknikleri. Has olmayan integraller. Yay uzunluğu. Dönel cisimlerin hacimleri ve yüzey alanları. Düzlemde parametrik eğriler. Kutupsal koordinatlar. Kutupsal koordinatlarda yay uzunluğu.
STM 103 KÜLTÜR SANAT ÇALIŞMALARI (2+0+0 Kredi:2 AKTS:2)
Kültür- sanat alanında temel okumaların incelenmesi, Mersin ve çevresindeki müze, sergi salonu vb. binaların incelenmesi ve ziyareti, alanında uzman kişilerin sunumlar vb.
MIM 135 MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ (2+2+0 Kredi:3 AKTS:5)
Mimari anlatım ve sunumun gerektirdiği araç, gereçlerin tanıtılması, teknik ve teorik bilgilerin aktarılması; plan, kesit ve görünüşlerin değişik ölçeklerde çizilmesi, ölçülendirilmesi ve teknik anlamda ifade edilebilmesi için diğer bilgilerin verilmesi.
MIM 101 TEMEL TASARIM I (2+2+0 Kredi:3 AKTS:5)
Ders tasarım elemanlarının (nokta, çizgi, düzlem, şekil, hacim, biçim, form, doku, renk), ve tasarım ilkelerinin (simetri-bakışım, asimetri, tekrar, ritim, oran, orantı, ölçek, denge, birlik, uyum, karşıtlık, egemenlik, hiyerarşi, koram) iki ve üç boyutlu olarak algılanmasını içerir. Görsel algılamada belirliliği sağlayan şekil-zemin ilişkileri analiz edilir. Ders kapsamında yapılan uygulamalar, tasarım elemanlarının ve tasarım ilkelerinin anlaşılırlığını destekleyerek tasarım yeteneklerinin gelişimine ve ilerlemesine öncülük eder.
MIM 191 MİMARİ PROJEYE GİRİŞ I (5+3+0 Kredi:6 AKTS:8)
Bu dersin temel amacı, mimari tasarımın temel kavramlarını ve ilkelerini disiplinler arası bağlantıları ile birlikte bir meslek disiplini olarak incelemek ve aktarmaktır. Bu ders, mimari tasarımın temel kavramlarını açıklanmasına odaklanır. Öğrencilerin sosyal, kültürel ve mekânsal bağlamlarda karşılaştırmalı analizler yapabilmeleri için çeşitli kültürlere ve tarihsel dönemlere ait tasarım, sanat ve mimarlık eserlerinin incelenmesini kapsar. Atölye çalışmaları, teknik geziler ve ödevler aracılığıyla mimari tasarım sürecini başlatan ve geliştiren konuları pekiştirmek üzere çalışmalar yürütülür. Anlatım, sınıf içi uygulama, teknik gezi, ev ödevleri ve jüri kritiği yöntemleri kullanılarak dersler sürdürülür. Öğrenciler ve ders yürütücüsü birebir ve kolektif olarak konuları tartışırlar.
ISG 101 İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ (4+0+0 Kredi:4 AKTS:4)
İş sağlığı ve güvenliğine giriş, Türkiye’de ve dünyada İSG uygulamaları, risk yönetimi ve değerlendirme süreçleri, fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psikososyal risk etmenleri, ergonomi, iş kazası nedenleri ve güvenlik kültürü kavramları. İş sağlığı ve iş güvenliği kavramı; iş sağlığı güvenliği yönetim sistemleri; iş sağlığı ve iş güvenliği politikalarının oluşturulması; ergonomi; tehlikelerin kaynakları ve belirlenmesi; acil eylem planı; yangın ve patlama; kaza incelemesi ve raporlama; risk analizi; kişisel koruyucu donanımları, meslek hastalıkları; mesleklere özgü is güvenliği.
BİRİNCİ YIL/İkinci Yarıyıl
HIS 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ I (4+0+0 Kredi:4 AKTS:4)
Ders kapsamında Türkiye Cumhuriyeti’nin ve Atatürk devrimlerinin kültürel, ideolojik, tarihsel özelliklerinin öğretilmesi söz konusudur. Modern Türkiye'nin entelektüel temellerinin anlatılması yer alır.
MIM 118 MİMARLIK TARİHİ I (2+0+0 Kredi:2 AKTS:3)
İnsanlığın barınak gereksiniminin başladığı Prehistorik dönemlerden başlayarak Neolitik Dönem, Sümer, Akad, Babil, Asur, Yeni Babil, Mısır, Myken, Minos, Helen ve Roma gibi doğu ve batı menşeili uygarlıklarının mimari gereksinimleri ve mimarlık tarihine kattıkları buluşlar, yenilikler ve mimari formlar dersin içeriğini meydana getirmektedir.
KRY 102 KARİYER PLANLAMA (2+0+0 Kredi:2 AKTS:2)
Öğrencilere kariyerlerini planlamaları için bilgi, beceri ve bakış açısı sağlamaktır. Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır.
MIM 138 MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ II (2+2+0 Kredi:3 AKTS:5)
Çeşitli grafik anlatım ve çizim teknikleriyle öğrencinin mimari algı ve ifade becerilerinin geliştirilmesi; doğal ve yapılı çevrenin analitik etütleri; perspektif; iki ve üç boyutlu çizim üzerinde gölge; renk ve renklendirme; serbest el, iki ve üç boyutlu çizim becerilerinin geliştirilmesi.
*ÖN KOŞUL: MIM 135 MİMARİ ANLATIM TEKNİKLERİ
MIM 102 TEMELTASARIM II (2+2+0 Kredi:3 AKTS:5)
Ders tasarım elemanlarının (nokta, çizgi, düzlem, şekil, hacim, biçim, form, doku, renk), ve tasarım ilkelerinin (simetri-bakışım, asimetri, tekrar, ritim, oran, orantı, ölçek, denge, birlik, uyum, karşıtlık, egemenlik, hiyerarşi, koram) mimari tasarımla uyum sağlamasına yönelik beceri geliştirmeyi sağlar. Bu kapsamda, ARC 101 Temel Tasarım I dersi içeriğinde öğrenilen konuların 3 boyutlu çalışmalarla somut olarak aktarılması hedeflenir.
*ÖN KOŞUL:MIM 101 Temel Tasarım I
MIM 192 MİMARİ PROJEYE GİRİŞ II (5+3+0 Kredi:6 AKTS:8)
Tasarım kavramının kuramsal olarak ele alınması ve uygulanmış örneklerin incelenerek araştırılması. Mimarlık, insan ve çevre; fiziksel çevre yaratma çabası. Mimarlıkta tasarımın evrimi; mimari tasarımın aşamaları, mekan kavramı ve oluşturulmasındaki temel ögeler. Mekanların birleştirilerek bir bütün oluşturulmasındaki temel ögeler ve ölçütler. İşlev ve bütün ilişkisi, plan analizleri. Ders kapsamında; mimari tasarım kültürünün ve bu kültürü oluşturan temel ve güncel kavramların, uygulama ve teorik anlatılar aracılığıyla aktarılması hedeflenir. Öğrencinin, fikir-temsil ilişkisini kavratarak, dolaylı/dolaysız bir şekilde tasarım fikrini ilişkilendirebilmesi, temel mimarlık terminolojisi ile tanışması ve kullanabiliyor hale gelmesi beklenir.
*ÖN KOŞUL: MIM 191 MİMARİ PROJEYE GİRİŞ I
MIM 150 MİMARLIKTA DİJİTAL TASARIM I (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Auto-CAD ve Revit programlarının temel becerilerinin kazandırılması.
İKİNCİ YIL/Birinci Yarıyıl
MIM 233 YAPI I (2+2+0 Kredi:3 AKTS:4)
Temelden çatıya bir bağlantılar sistemi olan mimari yapıda geleneksel ve çağdaş, strüktür ve konstrüksiyon bilgilerine odaklanılır. Bu temele dayanılarak ‘yapı yeri (yapı zemini, yapı çukuru ve yapının zemine uygulanması), temeller, duvarlar, döşemeler, bacalar ve doğramalar (pencereler ve kapılar)’ gibi yapı elemanları analiz edilir. Bu yapı elemanlarının çeşitlerini içeren farklı ölçeklerde çizimler yapılır.
MIM 251 MİMARLIKTA DİJİTAL TASARIM II (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Bilgisayara giriş, öğrencinin bilgisayarların tasarımda kendilerine sunduğu avantajları ve fırsatları anlamalarını amaçlar. Bunun yanı sıra öğrenciler gerekli bilgi ve teknik destekle kendi tasarım önerilerini bilgisayar ortamında hazırlamayı öğretir. Bilgisayar destekli tasarımın genel kavramları ile iki ve üç boyutlu tasarımın temel ilkelerinin Auto CAD programı çerçevesinde verilir.
MIM 219 MİMARLIK TARİHİ II (2+0+0 Kredi:2 AKTS:3)
Bu dersin amacı 5. yy.’dan 16. Yy.’a kadar uzanan tarihsel gelişim içerisinde kilometre taşı niteliğindeki başlıca mimarlık eserlerini sosyal ve kültürel bağlamları içerisinde karşılaştırmalı olarak tanıtarak gerekli tarihsel bilgi altyapısını oluşturmaktır. Bu kapsamda kronolojik bir dizi içerisinde Bizans, Romanesk ve Gotik, İslam Öncesi Türk, Erken İslam, Türk-İslam) dönemlerini temsil eden başlıca mimarlık eserleri tanıtılmakta ve yorumlanmaktadır.
MIM 243 FİZİKSEL ÇEVRE DENETİMİ I (İKLİMLENDİRME, YALITIM ve TESİSAT) (2+0+0 Kredi:2 AKTS:3)
Yapı endüstrisinin gelişimi ile daha kaliteli ve standart malzemelerin yapımının, yapı sistemlerinde büyük değişikliklere neden olması; estetik anlayışın da değişmesiyle daha narin, daha zarif yapıların çevremizi sarması; Bu tür yapıların insanlara, birbirini rahatsız etmeden, aile mahremiyetini koruyarak yaşamak v. b. olanaklarını verememesi nedeniyle ortaya çıkan sorunların özel tedbirlerle giderilmesi gerekmektedir. "Çevre bilinçli yapı" olarak da adlandırılabilen "Fiziksel Çevre Denetimli Yapı" kapsamında; Yapıların yerini, yönünü, formunu, elemanlarını, malzemelerini kullanarak iklim, ışık, ses gibi çevre gereksinmelerini ısıtma, havalandırma, aydınlatma gibi yapay çevre denetimini en az düzeyde tutarak sağlayan yapılması bilincinin öğrencilere verilmesi ana amaçlanmıştır.
MIM 221 YAPI MALZEMELERİ I (2+0+0 Kredi:2 AKTS:3)
Dersin amacı Yapı-Malzeme-Tasarım ilişkilerinde yapı malzemelerinin temel özellikleri; sınıflandırmaları, dayanma güçleri, çevreye ve doğal etkenlere göre aldıkları şekiller ve özellikler, malzeme seçimini etkileyen faktörler konusunda bilgi ve deneyimleri geliştirmektir. Bu kapsamda Yapı Tasarımında Malzeme ve Detay ilişkisi; Yapı Malzemelerinin Türleri, Yapı tasarımında malzeme seçimini etkileyen etmenler, Yapı malzemelerinde Fiziksel Sorunlar, Yapılarda yalıtım özellikleri ve bağlantı malzemeleri, Taşıyıcı yapı elemanlarına göre yapı malzemeleri, Taşıyıcı olmayan yapı elemanları ve Kaplama malzemeleri; kerpiç, taş, tuğla, ahşap, beton, çelik, plastik, metal, cam ve tekstil yapı malzemelerinin kullanımına ilişkin uygulama örnekleri verilmektedir.
MIM 201 MİMARİ PROJE-3 (5+3+0 Kredi:6 AKTS:8)
İlk yıl öğrenilen Mimari Projeye Giriş II dersindeki bilgilere dayanarak küçük ve orta ölçekli bina ve mekân tasarımı çalışmalarına başlanmaktadır. Mimari analiz, kullanıcı ihtiyaçları, işlevsel analiz konularında temel bilgiler ve seçilen konu alanında tasarlanan projelerin, soyutlama ve kavramlarla yorumlama, tasarım problem çözme yöntemlerini kavrama ve uygulama ve çizim ve maketlerle desteklenen görsel ve sözel sunumlarının yapılması bu stüdyonun kapsamındadır.
*ÖN KOŞUL: MIM 192 MİMARİ PROJEYE GİRİŞ II
STM 203 BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK (2+0+0 Kredi:2 AKTS:3)
Bu dersin amacı öğrencilerin bilimsel araştırma ve etik konularında genel bilgi edinmesini; resmi yazışma ve akademik yazım dili konularında fikir sahibi olmasını sağlamaktır. Bilimsel araştırma ve etik alanındaki temel okumaların incelenmesi, resmi yazışma ve akademik yazım hakkında bilgi sahibi olma.
MIM 247 STATİK VE MUKAVEMET (2+0+0 Kredi:2 AKTS:3)
Maddesel noktaların, rijit cisimlerin ve taşıyıcı sistemlerin dengesine ilişkin hesap esaslarını öğrenmek ve izostatik taşıyıcı sistemlerdeki iç kuvvetlerin hesabını yapmak.
İKİNCİ YIL/İkinci Yarıyıl
MIM 234 YAPI II (2+2+0 Kredi:3 AKTS:4)
Geleneksel ve çağdaş, strüktürün ve konstrüksiyonun mimari parçası ve temel yapı elemanlarından olan ‘düşey sirkülasyon araçları (merdivenler, rampalar, yürüyen merdivenler ve asansörler) ve çatılar’ konularını analiz eder. Bu yapı elemanlarının çeşitlerini içeren farklı ölçeklerde çizimler yapılır.
MIM 252 MİMARLIKTA DİJİTAL TASARIM III (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Bilgisayar Destekli Tasarımda öğrencilere 3 boyutlu çizimleri yapabilmeleri için gerekli bilgilerin aktarılması ve çizim bilgilerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. Katı modelleme ve yüzey modelleme teknikleri bu ders içerisinde öğrencilere verilmektedir
MIM 220 MİMARLIK TARİHİ III (2+0+0 Kredi:2 AKTS:3)
- yüzyıl ortalarından Eklektisizm ve sonrasında tüm dünya ülkelerindeki Modern Mimarlık ve sanat içeriği oluşturur. Dersin içeriğinde, Rönesansın sonları, Ütopyacılık, Romantisizm, Eklektisizm, Endüstri devrimi sonrası Demir, Dökme demir, cam kullanımı, çelik, Chicago okulunun getirdikleri, betonarme ve demirli betonun Fransa’da ilk kullanımı, İngiltere’de sanat ve zanaatkarlar akımı (arts & crafts), tüm ülkelerde Art Nouveau, Avusturya'da Sezession, Hollanda’da De Stijl, İtalya’da Fütürizm, Rusya'daki, Konstrüktivizm-Yapısalcılık, Fransa'daki Pürizm-Yalınlık, Almanya'da Ekspresyonizm anlatılır. Mimarlığı da kapsayan çevre, iç mekânlar, bitirmeler, mobilyalar, tekstil, el işleri, resimler, heykeller ve süslemeler incelenir. Modernizmde; Almanya'daki, Bauhaus, 20. ve 21.yüzyıl sanatı, Selçuklu, Osmanlı’da mimarlık ve mekân, Modernizm ve 1920 ve sonrası, 1920 ve 1950 sonrası Ulusal mimarlık, Neo Rasyonalizm-Akılcılık, Postmodernizm, High-Tech, Dekonstrüktivizm ve günümüz mimarlığının, sanatın ve mekân ürünlerinin görsellerle birlikte anlatılması.
MIM 244 FİZİKSEL ÇEVRE DENETİMİ II (AKUSTİK VE AYDINLATMA) (2+0+0 Kredi:2 AKTS:3)
Doğal ve yapay çevrelerdeki insan gereksinimlerinin ve konforunun incelenmesine yönelik konuları kapsar. Öğrenciye çevre koşullarının mimari tasarımın temel bir parçası olarak kullanımı, kontrol edilmesi ve biçimlendirilmesine ilişkin bilgilerin verilmesi amaçlanır. Başlıca konular iklim kuşaklarına bağlı ısıl konforu, çevre kontrolü, pasif iklimlendirme (ısıtma, soğutma, havalandırma ile nemlendirme) ve iç mekân hava kalitesidir.
MIM 222 YAPI MALZEMELERİ II (2+0+0 Kredi:2 AKTS:3)
Bu dersin içeriğinde iç mimaride kullanılan malzemelerin uygulama ve performansları değerlendirilmektedir. Öğrenciler verilen konularda araştırma ve tasarımlar yaparak malzeme bilgilerini geliştirecek ve güncel uygulama örneklerini araştırmayı öğreneceklerdir.
MIM 202 MİMARİ PROJE-4 (5+3+0 Kredi:6 AKTS:8)
Öğrencilerin bina ve mekân tasarım prensipleri hakkındaki bilgilerini geliştirmek üzere, karmaşık olmayan işlevli yapıların iç ve dış mekânlarının kullanımına ait tasarım problemlerinin çözümlenmesi yapılır. Kentsel çevrede halihazırda bulunan yapıların arasında konumlanan yeni tasarlanan projenin işlevsel, çevresel ve insan ihtiyaçlarının birlikte düşünülerek irdelenmesi yapılar ve modern teknoloji, çağdaş mekân kullanımlarına uygun olarak çözümlenmesi yapılır.
*ÖN KOŞUL: MIM 201 MİMARİ PROJE-3
STM 204 İNSAN HAKLARI VE KAPSAYICI TASARIM (2+0+0 Kredi:2 AKTS:3)
Öğrencilere, temel haklar, tarihçesi ve uygulaması konusunda farkındalık kazandırmak. Mekan tasarımından, ürün tasarımına, her yaşta ve her yetkinlik düzeyinde kişi tarafından kullanılabilmesini sağlamayı amaçlayan sürdürülebilir tasarım ve düşünce yaklaşımı becerisi kazandırmak. Dersin içeriği, temel hakların tarihçesi ve uygulaması, evrensel standartlara uygun her yaşta ve her yetkinlik düzeyinde kişilerin kullanabileceği sürdürülebilir mekan tasarım bilinci, evrensel olarak kabul edilen ölçü ve standartlar, engelli birey kavramı / çeşitleri ve yurtiçi/yurtdışından örnekler gibi konularını kapsamaktadır.
MIM 100 STAJ I (0+0+0 Kredi:0 AKTS:3)
Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (30 işgünü) bir saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için GSTMF Staj Yönergesinin aşamalarını izlemeleri gerekmektedir.
*ÖN KOŞUL: ISG 101 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
ÜÇÜNCÜ YIL/Birinci Yarıyıl
MIM 351 ŞEHİRCİLİK VE KENTSEL TASARIM PROJESİ (2+2+0 Kredi:3 AKTS:5)
Kentsel tasarım kuramları, kentsel doku ve tarihi, kent form ve estetiği çalışma konuları ve ekoloji, teknik altyapı, ulaşım, kent peyzajı ve toplum sosyolojisi konuları çalışma kapsamındadır. Kentsel tasarım yöntem ve tekniklerinin bir kent parçasında uygulamalı olarak çalışılması yapılmaktadır.
MIM 335 DEPREME DAYANIKLI TASARIM (3+0+0 Kredi:3 AKTS:5)
Mimari tasarımın kendisi aracılığı ile deprem güvenli bina elde edilebilmesi ilkelerinin kavratılması. Depremin ve 2018 Türkiye Bina Deprem Yönetmeliğinin mimarları ilgilendiren bölümlerinin ve felsefesinin tanıtılması, düzenli yapı ve düzensiz yapı kavramları, plan ve kesit düzlemlerindeki düzensizlikler, düzgün geometrik formların deprem esnasındaki performansları, deprem dilatasyonlarının yararları ve oluşturma detayları, depremde hasar görmüş yapıların örnekler üzerinden hasar görme nedenlerinin tespit ettirilmesi, teknolojinin desteği / aracılığı ile deprem güvenli yapı elde edilmesi ve ilgili teknolojilerin tanıtımı bu dersin konularındandır.
MIM 301 MİMARİ PROJE-5 (5+3+0 Kredi:6 AKTS:8)
Öğrencilerin tasarım ve teknik uyumundan kaynaklanan problemleri çözme yetisini geliştirmek amaçlanır. Otel, yurt, okul, konut veya ofis blokları gibi çeşitli işlevleri içerisinde barındıran ve çok işlevli mekân organizasyonlarını içeren kapsamlı projeler ele alınır. Strüktür, mekanik donatım, ısıl konfor ile yangın ve diğer yaşam güvenlikleri gibi tasarımın görünen ve görünmeyen parçaları arasındaki ilişkinin öneminin vurgulanması yapılır.
*ÖN KOŞUL: MIM 202 MİMARİ PROJE-4
FLE 301 İNGİLİZCE-1 (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar.
ÜÇÜNCÜ YIL/Birinci Yarıyıl SEÇMELİ DERSLER
* 5. Yarıyılda 3 tane Seçmeli Ders alınması uygundur.
MIM 375 MAKET YAPIM TEKNİKLERİ (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Bu dersin sonunda öğrencilerin; Makete ve maket yapımına yönelik temel kavramları öğrenmesini, konularına göre maket tiplerini ve maket yapımında kullanılan malzemelerle teknikleri kavrayabilmesini, maket yapım sürecini, tamamlanmış bir projenin maketle üçüncü boyuta kaldırılmasını ve maketlerin fotoğraflanma tekniklerinin geliştirilmesini sağlamaktır. Mimari tasarımda maketin yeri ve önemi, Maket ve maket yapımına yönelik temel kavramlar, Maket yapımında kullanılan malzemeler, Maket yapım süreci.
MIM 381 MİMARLIKTA ATÖLYE ÇALIŞMALARI (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
"Mimarlıkta Atölye Çalışmaları" dersi, öğrencilerin teorik bilgilerini uygulamaya dökebildikleri, yaratıcı düşünceyi fiziksel ya da dijital üretimle birleştiren çok yönlü bir derstir. Mimarlık eğitiminde temel tasarım becerilerini geliştiren en önemli uygulama alanlarından biridir. Dersin genel amacı öğrencilere mimari düşünce üretimi, mekânsal analiz, yaratıcı tasarım ve model üretimi gibi alanlarda uygulamalı deneyim kazandırmak; grup çalışmalarıyla iş birliğini ve farklı bakış açılarını desteklemek.
MIM 377 ANADOLU'DA TÜRK SANATI VE MİMARİSİ (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Türk Sanatının oluşum ve gelişim süreçlerini neden sonuç ilişkisi içerisinde inceleyerek dönemsel ve bölgesel üslup farklıları açsından incelemeyi sağlamak. Türk Sanatının farklı dönemlerdeki özelliklerini benzerlik ve farklılıklarıyla karşılaştırarak değerlendirmek. Türk Sanatının gelişim sürecinin incelenmesi ve eserlerinde kullanılan malzeme-teknik özelliklerini dönem ve bölge değişkenlerini dikkate alarak değerlendirilmek.
MIM 365 MİMARİDE SİMGESELLİK (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Teknik ve sanatı bir bütün olarak bünyesinde barındıran mimarlık, gelişiminin tüm evrelerinde simgelerden yararlanır. Bu bağlamda, ‘mimarlıkta simgeler, yapıların yeri, yönelişi, yapım gereçleri, yapım yöntemleri, yapı öğeleri, bileşenleri, tasarım ilkeleri, düzenleme yöntemleri, mimarlıkta biçimler, kent düzenlemesi, bahçe mimarlığı, yenileştirme, iç mimarlık, mimarlığın simgeselliği, süslemeler, benzetme, yapıların vurgulanması, çağdaş mimarlıkta simgesel anlatımlar, yanlış simgesellik, simgeleştirme örnekleri, mimarlık ve felsefe, işlevlerde aşama sırası’ ders kapsamında anlatılır.
MIM 325 BETONARME YAPILAR (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Betonarme yapıların tasarım ve yapım esasları ile hesap ve üretimine ait uyulması gereken teknik şartnamelerin kullanımını öğrenmek dersin genel amacını oluşturur. Ders içeriğinde betonarme malzemeler ve özellikleri, temel kavramlar, standart ve yönetmelikler, basınç etkileri altındaki elemanlarla ilgili konstrüktif esaslar ve boyutlandırma ilkeler, eksenle basınç ve eğilme etkisindeki kolonların tasarımı, kirişlerle ilgili esaslar ve boyutlandırma ilkeleri, döşemelerin tasarımı, temel tasarım aktarılır.
MIM 345 DÜŞÜNCENİN ÇİZGİYE AKTARIMI (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Dersin amacı öğrenilenin ve düşünülenin çizgi, söz ve yazı ile ifade edilme becerisinin sağlanmasıdır. Ders içeriğini el yazısı ile düşüncenin eskizi oluşturmak, mekan ve formu eskiz ile anlatmak, eskiz ve çizim yöntemlerinde materyal kullanımı, teknik çizim ile kavramsal eskiz arasındaki ilişki, disiplinler arası (yapı sahibi ve ustası) çevresel ve sosyal etkileşim oluşturur.
MIM 357 MİMARLIKTA YAPAY ZEKA (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Dersin amacı yapay zekanın mimarlık disiplininde nasıl kullanıldığını ve gelecekte bu alanda ne gibi dönüşümler olabileceğine dair anlayış geliştirmektir. Mimarlıkta yapay zekanın kullanımı, farklı zamanlara ait tasarım araçlarının tanıtılması, mimari üretime yenilikçi yaklaşım, tasarım süreçlerinde dijital üretim yöntemlerini ele almak ders içeriğini oluşturur.
MIM 309 TESİSAT I (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Mekanik, elektrik sistem mühendisliği prensipleri ile teknik terminoloji gibi profesyonel iletişim araçlarının öğretilmesi söz konusudur. Otomatik kontrol sistemleri, dikey ulaşım sistemleri, asansör ile yürüyen merdivenler, özel kabin ve sistem tasarımları, özel hareketli mekân organizasyonları (wc, banyo, mutfak vb.) ile prensiplerini kapsar. Mekanizasyona ilişkin ölçütlerin önceden planlanması anlatılır. İç mimari kararlar üzerindeki etkileri araştırılır.
ÜÇÜNCÜ YIL/İkinci Yarıyıl
MIM 338 STRÜKTÜR (3+0+0 Kredi:3 AKTS:4)
Dersin temel amacı yapıda strüktür kavramının öğretilmesi ve strüktür sistemleri ve çeşitlerinin aktarılmasıdır. Ayrıca taşıyıcı sistemlerin malzemeleri hakkında bilgilerin öğretilmesini hedefler.
MIM 358 YAPIM SİSTEMLERİ (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Dersin amacı, katılımcıların oynadıkları roller ve aralarındaki ilişkiler göz önünde bulundurarak yapı üretim sürecinin analiz edilmesidir. Yapı üretim sürecini etkileyen tüm faktörler incelenecektir. Genel sistem kuramı bağlamında, “Yapı Sistemi” ve “Yapım Sistemi” ilişkisi, kavramsal ve nesnel düzeyde irdelenecektir. Yapı üretiminde kullanılan bazı yapım sistemleri açısından ürün (yapı) ve üretim süreci (yapım süreci), farklı proje koşullarında analiz edilecektir. Söz konusu yapım sistemlerinin yapı üretim sistemine etkileri, bir başka deyişle yapım sürecinin ürüne ve tasarım sürecine etkileri incelenecektir.
MIM 302 MİMARİ PROJE-6 (5+3+0 Kredi:6 AKTS:8)
Alışveriş merkezleri, hükümet binaları, spor yapıları ve toplantı salonları gibi işlev ve detayların incelendiği daha kapsamlı projeler söz konusudur. Akustik, aydınlatma, havalandırma gibi mekân bileşenleri ile mekân arasındaki ilişkiler çalışılır. Yeni teknolojilerin takip edilmesi şarttır. Malzeme, işlev ve estetiğin yer aldığı tasarım ölçütleri yanında strüktürel ve teknik konuların çalışılması istenir.
*ÖN KOŞUL: MIM 301 MİMARİ PROJE-5
FLE 302 İNGİLİZCE-2 (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Haftada 3 saat olan bu ders, öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmek için ihtiyaç duydukları dil becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bu amaçla, ders öğrencilere gerçek hayat senaryolarında farkındalık yaratmak için ve öğrencilerin pratik yapmaları için temel kavramlar ve örnek fırsatlar sunmaktadır. Ayrıca, öğrencilere kendi uzmanlık alanlarında çalışmak için ihtiyaç duydukları dil becerilerini pratik yapma olanağı sağlar.
MIM 200 STAJ II (0+0+0 Kredi:0 AKTS:3)
Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) dört haftalık (30 işgünü) bir ofis deneyimi kazanılmasını öngörmektedir. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için GSTMF Staj Yönergesinin aşamalarını izlemeleri gerekmektedir.
*ÖN KOŞUL: ISG 101 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
ÜÇÜNCÜ YIL/İkinci Yarıyıl SEÇMELİ DERSLER
* 6. Yarıyılda 3 tane Seçmeli Ders alınması uygundur. Dönem başına 30 yerel krediyi aşmamak üzere seçmeli ders alınabilir.
MIM 346 MALZEME KORUMA (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Bu dersin amacı öğrencilerin inşaatlarda ve koruma projelerinde kullanılan ve günümüz yapı malzemelerinin yanı sıra tarihi yapı malzemelerinin nitelik ve özelliklerini kavramalarını sağlamak ve onlara bozunma nedenleri ile malzeme koruma tekniklerini tanıtmaktır. Yapı malzemeleri, iklim şartları ile bozunma, suyun yapılardan uzaklaştırılması, çözünebilir tuzların yapı malzemeleri üzerindeki etkileri, çözünebilir tuzların kaynakları, binalarda biyolojik bozunmalar, yapı malzemelerinin fiziksel/fizikomekanik/mekanik özellikleri, bozunma nedenleri, neden analizi yöntemleri, yaşlandırma deneyleri, malzeme koruma yöntemleri.
MIM 340 AHŞAP VE ÇELİK YAPILAR (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Ahşap ve Çelik malzeme kullanılarak yapılacak yapıların / konstrüksiyonların ve birleşimlerin hesabını öğretmek. Ahşap ve Çelik Malzemeye ait Genel Bilgiler, Ahşap ve Çelik Yapılardaki Yükler ve Yük Birleşimleri, Çekme Çubukları, Basınç Çubukları, Eğilmeye Çalışan Elemanlar, Eğilme ve Basınca Çalışan Elemanlar, Basit Birleşimler.
MIM 382 GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Görsel iletişim tasarımın farklı alanlarda nasıl kullanıldığına dair bilgi vermek. Tasarımı oluşturan ögeleri tanıtmak, bilgi birikimi sağlamak ve özgün uygulamalar yaptırmak. Grafik tasarımın başlıca unsurlarının anlatılması ve uygulanması. Bir iletişim dili ve görsel iletişim formu olarak grafik tasarımın tanıtılması, iki boyuta indirgeme ve grafik resimleme diliyle kavramların sembollere dönüştürülmesi.
MIM 376 KLASİK DÖNEM OSMANLI MİMARİSİ (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Osmanlı Mimari Mirasını tanıyıp kendi değerlerimizi, kültürümüzde var olanı hatırlatıp farkındalık yaratmak, iç mekan bezemesi ve düzenlenmesi öğretilerek öğrencilerin tasarım becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmak; ayrıca her ölçekte üslup, dönem, yapım teknikleri ve toplumsal içerikler bağlamında analiz, inceleme ve yorum becerisi kazandırmak. Mimar Sinan'ın mimari yapılarıyla Osmanlı Coğrafyasında tarihi çevre ve kültür silüetini tanıyarak mimari yapıların form, üslup, plan ve süslemeyle ilgili bilgi sahibi edindirerek mekan kullanımı konusunda işlevselliği ön plana çıkararak uyumlu bir kompozisyon oluşumuna yardımcı olmak.
MIM 386 KENT TARİHİ (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Dersin amacı, kent kavramının tanımlanmasıyla, ilk kentlerin kökenine inerek insan ve kent-ilişkilerinin incelenmesidir. Ders kapsamında medeniyetlerin başlangıcı, ilk kentlerin ortaya çıkışı, orta çağ kentleri, Avrupa kentleri, İslam kentleri, Endüstri kentleri, Amerikan kentleri ve Anadolu’da kentleşme olgusu konuları irdelenmektedir. Bu bağlamda kentlerin oluşumunda ortaya çıkan çeşitli konut tipolojileri incelenmektedir. 20. yüzyıl Kent Ütopyacıları ve Mimarlarının bakış açıları ile kentin geçmişi ve geleceği arasında bağ kuran yaklaşımların anlaşılması hedeflenmektedir.
MIM 326 PEYZAJ TASARIMI (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Peyzaj, peyzaj mimarlığı hakkında bilgi edinme ve bu alanın diğer disiplinlerle ilişkisini kavrayabilme. Mimarlık ve İç mimarlık tasarımında bitkileri bir tasarım nesnesi olarak kullanabilme. İç mekânda kullanılabilecek bitkileri ve yaşam koşulları hakkında bilgi sahibi olma. İç mekandaki ekolojik koşulların bitkileri nasıl etkilediğini ve bu durumlarda neler yapılması gerektiğini kavrayabilme. Değişik kullanım alanlarına yönelik İç Mimari projeler için uygun iç mekân peyzaj uygulamaları yapabilme.
MIM 372 ENERJİ ETKİN BİNA TASARIMI (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Enerji kaynaklarını yapıda en etkin ve sürdürülebilir koşullarda değerlendirmek üzerine bilinç ve bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. Temel prensip; doğanın insana verdiklerini mimarın tasarımı / binası aracılığı ile binayı kullanana yararlı hale getirebilmesini sağlayacak ilke ve yöntemlerin kavratılmasıdır.
MIM 310 TESİSAT II (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Isıtma yükü hesapları; sıcak su ve yüksek basınç ısıtma sistemleri; havalandırma, doğal yöntemler; havalandırma kanallarının tasarımları; otomatik kontrol sistemleri, dikey ulaşım sistemleri, asansör ile yürüyen merdivenler, özel kabin ve sistem tasarımları, özel hareketli mekân organizasyonları (WC, banyo, mutfak vb.) ve prensipleri kapsanır. Yüzme havuzlarının tasarım ve detayları, güvenlik faktörleri, elektronik alarm sistemleri çalışılır.
DÖRDÜNCÜ YIL/Birinci Yarıyıl
MIM 423 UYGULAMA PROJESİ (2+2+0 Kredi:3 AKTS:8)
Öğrencinin, mimari tasarım sürecinin, hazırlık ve ön araştırma çalışmalarından, çevre ve vaziyet planı etütleri, fikir projesi, avan proje ve kesin proje aşamalarına kadar, detay-bütün ilişkisi içinde, analitik düşünme, sentez, değerlendirme, sorun çözme, teknik ve grafik anlatım becerilerinin geliştirilmesi ve öğrenciye tasarım bilincinin kazandırılmasıdır.
MIM 401 MİMARİ PROJE-7 (5+3+0 Kredi:6 AKTS:8)
Yoğun, ticari ve sosyal aktivitelerin yer aldığı şehir meydanlarını oluşturan karmaşık bina ve bina gruplarının tasarlanması söz konusudur. Binalar arasındaki sosyal mekânların ve bu mekânları oluşturan elemanların, çok yönlü iç ve dış mekân ilişkilerinin incelenmesi ve tasarımı öne çıkar.
*ÖN KOŞUL: MIM 302 MİMARİ PROJE-6
MIM 415 YAPIM VE PROJE YÖNETİMİ (3+0+0 Kredi:3 AKTS:5)
Yapı yönetimi hakkında bilgi birikimi sağlamak amaçtır. Yönetim teorileri ve sistemleri, proje üretimi, bina ekonomisi, programlama, iletişim, vb. konuları kapsar. Farklı alanlardaki yönetim prensipleri; insana ait psikolojik, sosyal ve ekonomik konuların da irdelenmesi gerekir. Profesyonel hayatta yönetimin yeri, yapılanma süreci, dağıtım sorumluluğu, pazarlama, yönetim stratejileri ve tipleri, kalite garantisi veya farklı gelişim aşamalarındaki faktörler, vb. özellikler dikkate alınmalıdır.
STM 403 SOSYAL SORUMLULUK (2+0+0 Kredi:2 AKTS:3)
Bu dersin amacı öğrencilerin toplumsal katkı çalışmaları ve gönüllülük konularında genel bilgi edinmesini; sosyal sorumluluk hakkında fikir sahibi olmasını sağlamaktır. Toplumsal katkı ve gönüllülük alanında temel kavramların incelenmesi, Mersin ve çevresindeki STK'lar hakkında bilgi verilmesi, uygulamalı sosyal sorumluluk çalışmalarının yapılması vb. dersin içeriğini oluşturur.
DÖRDÜNCÜ YIL/Birinci Yarıyıl SEÇMELİ DERSLER
* 7. Yarıyılda GSTMF ortak seçmeli dersi STM 403 (zorunlu seçmeli) haricinde 2 tane Seçmeli Ders alınması uygundur.
MIM 497 RENK KURAMI VE UYGULAMA (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Mimari tasarım öğesi olan rengin özelliklerini kavratmak, iç mekan ve yapı yüzü renk tasarım ilkelerini vermek. Görme ve renk algılama, iki ve üç boyutlu renk dizgeleri, renk karışım kuralları, ışık – renk ilişkisi, genel renk kompozisyon kuralları, iç mekan ve yapı yüzü renk tasarım ilkeleri, Munsell Renk Dizgesi ile kuramsal ve kılgısal çalışmalar, renk tasarım örneklerinin incelenmesi.
MIM 495 KAMUSAL MEKANLAR (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Çevresel verilerin ağırlıklı olduğu projelerin, kuramsal olarak desteklenerek kamusal mekan ve kamusal alanların tasarımında mekânsal kalitenin sağlanabilmesi açısından bir lisansüstü dersi olarak verilmesi ve bu ders kapsamında tasarım sürecinin teorik açıdan desteklenerek mimari tasarıma girdi olarak katılabilmesi ve öğrencilerin konuya hakimiyetlerinin arttırılması, dersin verilmesindeki temel amacı oluşturmaktadır. Mekan, Kent ve Çevre; Kültür, Birey, Toplum Çevre İlişkileri, Temel Kavramlar ve Kuramlar Sosyal Organizasyonun Fiziksel Mekana Yansıması; İnsan Çevre/ Toplumsal Yapının Mimari Mekana Yansıması/ Çevresel İmaj, Bireysel Algılama, Toplumsal Algılama Kamusal Alan Tanımları, Fiziksel ve Mimari mekana Yansımaları; Özel- Yarı özel- Yarı kamusal ve Kamusal Mekan tanımları, Mimari Mekan Biçimlenmesine etkileri İç ve Dış Mekan Ayrımı, Mimari Tasarıma Etkileri, Mekansal Kalite; Kamusal Mekan Kalitesi, Çevresel Mekan Kalitesinin Ölçülmesi/ Bu ölçümde Kullanılacak Yöntemler/ Analiz Teknikleri / Ölçülecek Değerler Kamusal Mekan Kalitesinin Mimari Tasarıma Girdileri.
MIM 483 MESLEKİ ETİK VE UYGULAMA (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Öğrencilerin etik ve meslek etiği konularında duyarlılık kazanmalarını sağlamak ve profesyonel iş yaşamlarında ihtiyaç duyacakları etik bilgileri onlara sunmak amacıyla oluşturulmuştur. Dersin içeriği, etik ve ahlak kavramlarını inceleyerek, meslek etiği konusunda yeterliklerin kazandırılmasını hedefler.
MIM 496 TARİHİ ÇEVRE BİLİNCİ VE KORUMA (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Tarihi çevre koruma bilincini oluşturmak ve geliştirmek. Yaşanılan çevreye karşı, koruma bilinci içerisinde yaklaşarak, çözüm üretebilmek. Tarihi çevre bileşenleri ve koruma tekniklerini bilmek. Tarihi çevrenin korunması konusunda ulusal ve uluslararası gelişim süreci. Korumanın sürekliliği ve ilgili olduğu diğer çalışma alanları. Tarihi çevre koruma teknikleri.
MIM 417 PORTFOLYO (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Bu dersin amacı, mimarlık öğrencilerinin akademik ve profesyonel kariyerlerinde kullanabilecekleri yaratıcı, özgün ve etkili bir portföy hazırlama becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin tasarım projelerini ve diğer çalışmalarını görsel olarak etkileyici bir şekilde sunmalarını ve portföy düzenleme sürecinde kullanılan teknikleri öğrenmelerini hedefler. Bu derste öğrenciler, fikirlerini ve tasarımlarını sunmak için dijital ve basili portfolyo hazırlamayı ögrenirler.
MIM 421 TEKLİF VERME (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Dersin amacı, öğrencinin meslek yaşamı sırasında yapı sahibi ve yapı ustaları ile kuracağı koordinasyonun yöntemini öğrenmesidir.
MIM 451 MOBİLYA TASARIMI I (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Mobilya Tasarımı dersi, öğrencilere işlevsel, estetik ve ergonomik mobilyalar tasarlayabilme yetkinliği kazandırmayı amaçlayan bir derstir. Öğrencilerin farklı kullanıcı ihtiyaçlarına uygun, özgün ve uygulanabilir mobilya tasarımları geliştirebilmesi için gerekli olan bilgi, beceri ve tasarım düşüncesini kazandırmak.
DÖRDÜNCÜ YIL/İkinci Yarıyıl
MIM 466 RESTORASYON PROJESİ (2+2+0 Kredi:4 AKTS:6)
Dersin amacı kültür varlıklarının miras değeri ve koruma kavramının öğretilmesidir. Koruma kavramının anlaşılması için; kuramsal yaklaşımlar, ulusal mevzuat ve sivil toplum kuruluşları çerçevesinde çeşitli tanımlamaların incelenmesi dersin giriş kısmını oluşturmaktadır. Farklı yapı türleri ve alanların tanıtılarak uygulamadaki farklılıklara değinip, sivil mimarlık yapılarına odaklanılmaktadır. Geleneksel sivil mimarlık yapılarının detaylı çözümlenmesi, yapılarda bozulmalar ve restorasyon teknikleri teorik olarak anlatılacaktır. Koruma bölge kurullarından onaylanmış rölöve, restorasyon ve restitüsyon projelerinin incelenerek tartışma ortamının oluşturulmasıyla konunun bütüncül çerçevede işlenecektir. Teknik geziler ve davetli konuşmacılar ile içerik tamamlanacaktır.
MIM 402 MİMARİ PROJE-8 (6+2+0 Kredi:8 AKTS:12)
Büyük ve karmaşık programlı yapıların çevresel ölçekteki etkileri de gözetilerek çözümlerinin yapılmasını içerir. Meydanlar, kavşaklar, park düzenlemeleri, açık alanlar yapı çözümlemeleriyle birlikte düşünülmelidir. Yapıların strüktür sistemleri, detaylar ve malzeme seçimleri projelerin çözümlerinde önemli kıstaslardır. Öğrencilerden bahsi geçen çözümleri yapması, yapının çevreye etkisi, tarihi çevre ve doğal alanların korunmasına yönelik hassasiyetlerin geliştirilmesi beklenir.
*ÖN KOŞUL: MIM 401 MİMARİ PROJE-7
STM 404 GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON (2+0+0 Kredi:2 AKTS:3)
"Girişimcilik ve İnovasyon" dersi, öğrencilere girişimcilik kültürünü ve inovatif düşünme becerilerini kazandırmayı hedefleyen hem teorik hem uygulamalı yönleri olan disiplinler arası bir derstir. Dersin genel amacı öğrencilere girişimcilik ruhunu kazandırmak, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerileri geliştirmek, iş fikri geliştirme süreçlerini öğretmek ve inovatif iş modelleri oluşturma yetkinliği kazandırmak.
DÖRDÜNCÜ YIL/İkinciYarıyıl SEÇMELİ DERSLER
* 8. Yarıyılda GSTMF ortak seçmeli dersi STM 404 (zorunlu seçmeli) haricinde 3 tane Seçmeli Ders alınması uygundur.
MIM 478 OSMANLI TÜRK EVİ MEKAN KURGUSU (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Hem geçmiş dönemlerinin mirasına karşı bir konumu hem de geleceğe ilişkin geniş bir beklenti ufkunu barındırdığının bilincini yerleştirmek Aynı zamanda eleştirel bakış açısını genişletmekle birlikte, estetik ölçütlere göre uygun tasarımı sunmak için çözümler üretmek. Türk evi ve modern konut mimarisi adı altında mekan kurgusu yaratma, akım, esneklik, mahremiyet konusunda bilgi edinerek modern mimarların tasarımlarıyla konut analiz yapmayı amaçlar.
MIM 428 SÜRDÜRÜLEBİLİR TASARIM (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Bu dersin amacı iç mimarlık öğrencilerinin sürdürülebilirlik konularındaki bilinçlerini artırmak ve mezun olduklarında çevre dostu bina projelerinde çalışmalarını kolaylaştıracak bilgi alt yapısını oluşturmaktır. Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir yapılı çevre, sürdürülebilir tasarım ölçütleri, "beşikten kapıya" ve "beşikten mezara" yaşam döngüsü analizi, çevresel ürün beyanları, uçucu organik bileşen salınımları, yeşil bina sertifikaları ( LEED, BREEAM, ÇEDBİK-Konut).
MIM 472 MİTOLOJİ (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Bu dersin amacı öğrencilerin hayal güçlerini arttırmak, mitolojik konular ve karakterlerden yararlanarak tasarımlarında farklılık kazanmalarını sağlamak, Var olan tasarımların detaylarını ve altyapılarını çözebilme ve farklı bir bakış açısıyla değerlendirebilme yetisine sahip olmasını sağlamak. Bu derste öğrenciler Powerpoint sunum, tartışma ve okumalarla Yunan-Dünya Mitoloji konu ile karakterlerini tanır.
MIM 400 YAPIM PROJELERİNDE SÜRE YÖNETİMİ (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Mimarın yapı üretim süreci içindeki rolünü, işlevlerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlamak; Yapım Yönetimi Yaşam Döngüsü, Yönetim ve ekonomi kavram, kuram, araç ve tekniklerini tanıtmak; İnşaat sektörünün tüm düzeylerine (ulusal, firma, proje ve işlem) yönelik ekonomik ve yönetimsel sorunlar konusunda bilgi vermek; Proje ve Yapım yönetimine ilişkin yönetim ve ekonomik analiz tekniklerini öğretmek; Proje yönetimi bilgi alanının tanıtmak; Proje yönetimi becerilerini kazandırmak; Proje yönetimi bilgi alanının güncel problemlerinden, tartışmalarından ve çözümlerinden katılımcıları haberdar etmek.
MIM 492 MEKAN VE FOTOĞRAF (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Mevcut mimari fotoğrafta yenilikçi düşünceler ve gelişmeler öğretilerek, öğrenciyi bilgilendirmek. Bu derste yeni konular stiller ve güncel mimari fotoğraflar incelenir ve uygulamalar yapılır.
MIM 474 İMAR HUKUKU (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Bu derste ileride mimarlık görevini üstlenecek öğrencilere imar yasalarından ve uygulamalarından haberdar olmaları sağlanarak, mesleklerinin her alanında karşılaşacakları hukuki süreçle ilgili genel bilgilendirmenin yapılması hedeflenmektedir. İmar hukuku ile ilgili terimlerin anlatılması. Mimarlık mesleğini ilgilendiren kanunların öğretilmesi. Plan kademelerinin detaylı olarak incelenmesi. Yapı denetimi ve uygulama sürecinin incelenmesi.
MIM 452 MOBİLYA TASARIMI II (3+0+0 Kredi:3 AKTS:3)
Tarihsel perspektif içinde mobilya iç mimari mekân ilişkilerinin irdelenmesinin öğretilmesi. Öğrencilerin tasarladıkları bir ürünü üretebilmelerini de sağlamak ve üretim sürecini de kullanabilmelerine olanak tanımak asıl amaçtır. Üretim sürecinde öğrencilerden beklenen, tasarladıkları ürüne göre strüktür, ergonomi, maliyet hesapları, malzeme seçimi ile kullanımını da göz önünde bulundurmalarıdır. Tasarımın potansiyelini ve sınırlamalarını da düşünerek ürettikleri detay çözümleri ile özgün yaklaşımları da değerlendirilmektedir. Uygun teknik çizimlerle projelerini ve tasarımlarını sunmaları da istenir.