Covid 19 - Normalleşme Süreci
Kütüphaneler, genel olarak vermiş oldukları hizmet kapsamında gerek çalışanları gerekse kullanıcıları için COVID-19 bulaşması açısından risk taşıyan mekânlar olduğu için Covid 19 Normalleşme Süreci kapsamında aşağıdaki tedbirlerin alınması Başkanlığımız tarafından uygun görülmüştür.
BİNA:
Kütüphane binasına girişleri kontrol ve sınırlama:
-Kütüphane kullanıcılarının giriş/çıkış saatleri kaydedilmesine özen gösterilecektir.
-Üniversitenin güvenlik biriminden destek alınarak, okul girişinde temassız ateş ölçer ile ölçüm yapması ve kullanıcıların maske ve eldiven takmış olmalarının denetlemesi sağlanacaktır.
-38 Derece üstündeki kullanıcıların binaya girişine izin verilmeyecektir.
Kütüphanedeki kullanım alanlarını sınırlama:
-En fazla oturma kapasitesinin yarısının kullanımına izin verilecektir. Sandalyeler aralarında en az 1 metre olacak şekilde azaltılmış olup, oturma düzeni yüz yüze olmayacak, çapraz oturma düzenine göre ayarlanmış, kullanılmayan masalar ikaz yazılarıyla kullanıma kapalı olduğu belirtilmiştir.
-Kullanıcıların kütüphane içerisinde mümkün olduğu kadar kısa süre kalmaları ve mecbur olmadıkça yüzeylere dokunmamaları istenilecektir.
-Ödünç verme bankoları, danışma masaları gibi kullanıcılara yüz yüze hizmet verilen noktalarda alan sınırlaması yapılmış, bankolara belirli mesafeden fazla yaklaşılması engellenecektir.
-Klimalar, virüsü havada dağıtma riski nedeniyle kullanılmayacak, okuma salonumuz mümkün olduğu kadar sık havalandırılacaktır.
Temizlik:
-Kütüphanenin her gün düzenli olarak temizliği yapılacak, çalışma masaları gibi ortak kullanım alanları ve burada yer alan malzemelerin daha sık temizlenmesine özen gösterilecektir.
KULLANICI:
Kütüphanedeki kullanıcı sayısının sınırlandırılması:
-Bu süreçte araştırma yapma ve kaynak ödünç alma-iade etme işlemleri dışında, ders çalışma amacıyla kütüphane kullanımına sınırlama getirilmiştir.
-Üniversitemiz Kütüphanesi, bilgisayar, internet erişimi ve ilgili fiziksel mekânlarımızı library@toros.edu.tr adresinden e-posta yoluyla randevu almaları halinde, içerisinde bulunduğumuz Covid-19 salgını sürecinde uygulanan kurallar çerçevesinde Üniversitemiz kampüsünün bulunduğu mahalde ikamet eden Üniversite öğrencilerinin kullanımına sunulmuştur. Kütüphanemiz dış kullanıcıya kapalı olup, sadece Üniversite öğrencilerinin hizmetine açılmıştır. Randevu almak isteyen öğrencilerin öğrenci belgelerini tarafımıza iletmeleri önemle rica olunur.
HİZMET:
-Kütüphane girişinde ve içerisinde COVID-19 önlemleri ile ilgili belirtilen bu maddeler kesinlikle uyulacaktır.
-Salon Hizmetleri hafta içi 09.00-16.00 arası gerçekleştirilmektedir.
-Kütüphanedeki Grup Çalışma Odalarımız kapalı tutulacak, yoğunluk durumuna göre açılacaktır.
-İade kitaplar için karantina odası hazırlanmıştır. Gelen iade materyaller burada 1 gün süreyle bekletildikten sonra rafa yerleştirilecektir. Aynı şekilde gelen kargolar da burada 1 gün süreyle bekletildikten sonra işleme alınacaktır.
- İade süresi 14/03/2020 ve sonrası olan tüm kullanıcılarımızın materyal iade tarihleri ileri bir tarihe kadar ertelenmiştir.
-Ödünç-iade, süre uzatma, rezerve ve mezuniyet-çıkış işlemlerimiz salgın sürecinde olduğu gibi normalleşme sürecinde de devam etmektedir.
-Veri tabanı Eğitimleri, Kullanıcı Eğitimleri, Platform Tanıtımları ve Eğitimleri çevrimiçi ortamda gerçekleştirilmeye devam etmektedir. Gelen eğitimlerin web sitesinden ve e-postalar üzerinden duyurulmasına devam edilecektir.
-Salgın sürecinde araştırma ve çalışmalarınıza destek olan uzaktan hizmet altyapımız; normalleşme sürecinde de hizmet vermeye devam etmektedir. (Uzaktan Kütüphane Hizmetleri Rehberi (Proxy/ e-Kaynaklar, Kütüphaneler arası İşbirliği vb)
-Kütüphanemizde yoğunluk yaşanacağının öngörülmesi halinde duyurusu yapılmak şartıyla randevu ile hizmet verme sistemine geçilecektir.
-Pandemi sürecinde Merkez Kütüphanemiz geçici olarak kapalı raf sistemine geçmiştir. Ödünç işlemi gerçekleştirmek Kullanıcıların (akademik, idari, öğrenci) talepleri ve işlemlerini pandemi önlemleri çerçevesinde kütüphane personelimizden yardım isteyerek kitap ödünç almaları ve ödünç kitap almak için Kütüphaneye gelmeden önce katalog taraması yapılması (https://kutuphane.toros.edu.tr/) ve kitabın rafta bulunduğu yer numarası not alınarak ödünç iade bankosuna müracaat etmeleri gerekmektedir. Görevli kişiler kitabı getirecek ve ödünç verme işlemleri gerçekleştirilecektir.
PERSONEL:
-Kullanıcı hizmetlerinde görev yapan personelin kullanıcılarla sosyal mesafesini sağlayabilmek adına, görev masalarının ve bankoların önüne şeritle mesafe verilecektir.
Anlayışınız için teşekkür eder,
Sağlıklı günler dileriz.
Toros Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
(Her türlü soru, görüş ve danışma hizmeti için library@toros.edu.tr adresine e-posta gönderebilir ya da mesai saatleri içinde 0324 325 33 00/2259/4511 numaralı telefonu arayabilirsiniz.