PROGRAM HAKKINDA
Toros Üniversitesi Sağlık Bilimleri meslek yüksek okulu bünyesinde çocuk gelişimi programından mezun olan öğrenciler ‘’Meslek Elemanı’’ ünvanı almaktadırlar. Birçok önlisans programından mezun olan öğrenciler istihdam konusunda sıkıntı yaşamaktayken; çocuk gelişimi mezunlarımız, kendi alanlarıyla ilgili iş yerlerinde(okulöncesi eğitim ve özel eğitim kurumları, hastanelerin çocuk klinikleri, çocuk bakım evleri, sosyal hizmetler vb.) rahatlıkla yöneticilik, eğitmen ve /veya eğitmen yardımcısı olarak çalışabilmekte ve diplomalarıyla kendi iş yerlerini açabilmektedirler.
Bu programın amacı; çağdaş eğitim ve gelişimsel bilgi düzeyi ile aile, çocuk ve eğitimcilere önder olabilecek, toplumun değişen ve gelişen gereksinimleri doğrultusunda kendini yenileyebilen ve geliştirebilen, yaratıcı, etkili iletişim kurabilen, Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, laik, demokratik ve hukuk devleti ilkelerine bağlı meslek elemanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Program Çıktıları
1 - 0-18 yaş arası bireylerin fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim ile dil gelişimi ve özbakım becerilerine ve bu yaş aralığındaki bireylerin öğrenme özelliklerine ilişkin temel kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgilere sahiptir. |
2 - Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
3 - Çocuk haklarını tanımlar. İhmal ve istismara uğrayan çocuklarla karşılaşması halinde izleyeceği yasal basamakları bilir. |
4 - Çocuk sağlığı ve hastalıkları konularında temel bilgiye sahip olur. |
5 - Çocuklardaki duygusal davranışsal bozuklukları tanımlar. |
6 - Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
7 - Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerine dayalı etkinlikler planlar ve uygular. |
8 - Etkin öğretimin gerçekleştirilebilmesi için oyun kurgulama ve uygulama becerisine sahiptir. |
9 - İngilizce dilinde temel düzeyde beceri gösterir, alanına ilişkin kavramları tanır. |
10 - Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılabilme |
11 - Kaynaştırma/Bütünleştirme eğitimi doğrultusunda özel gereksinimli çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını bilir, program hazırlar. |
12 - Kendisini söz, beden ve sanat yoluyla ifade edebilir |
13 - Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, motor gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. |
14 - Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; aile katılımlı etkinlikler gerçekleştirir. |
Program Amaçları
1- 0-18 yaş arası normal ve atipik gelişim gösteren çocukların gereksinimlerini tüm gelişim alanları dahilinde bilir. |
2- Çocukların gelişim düzeylerine ve ihtiyaçlarına uygun etkinlikleri planlamayı bilir. |
3- Çocukları bireysel olarak değerlendirme ve aileleri eğitim sürecine dahil etme konusunda gerekli mesleki becerilere sahiptir. |
4- Bulunduğu toplumun ve mesleki etik değerlerin gereklerine uygun davranır. |
5- Çocuk ve insan haklarının gerektirdiği etik değerlere uygun davranmayı bilir. |