UYGULAMALI EĞİTİM MODELLERİ
Toros Üniversitesi bünyesindeki akademik birimlerde okuyan öğrenciler; bölüm/programların ders müfredatlarında yer alan teorik bilgilerinin yanı sıra mesleki beceri ve tecrübelerini geliştirmek üzere 2016-2017 eğitim-öğretim yılından beri farklı Uygulamalı Eğitim modellerini başarıyla uygulanmaktadır. Uygulamalı eğitimler, eğitim-öğretimin bir veya iki yarıyılda “Mesleki Eğitim Dersi” şeklinde verilmektedir.
Uygulamalı Eğitim bir “staj” olmayıp öğrenciler, eğitim-öğretimin 14 veya 28 hafta süresince kesintisiz olarak, (en az 70 veya 140 iş günü) staj uygulamasının çok ötesinde, bölüm/programların alanları ile ilgili sanayi veya sektörde bir çalışan gibi görev almakta ve çalışmalara bizzat katılmaktadırlar. Uygulamalı eğitimini başarılı olarak tamamlayan öğrenciler iş tecrübesiyle mezun olmaktadırlar. Bu şekilde mezun olan öğrencilerimizin büyük bir kısmı Uygulamalı Eğitim yaptıkları işyerinde çalışmaya başlamışlardır.
Toros Üniversitesi ile başta Mersin olmak üzere bölgesel ve ulusal düzeyde Uygulamalı Eğitimin yapılacağı sanayi, sektör ve kamu veya özel sağlık kuruluşları ile çok sayıda işbirliği protokolleri bulunmaktadır. Bölüm veya programın uygun görüşüyle Uygulamalı eğitim yurtdışındaki bir sektör veya kuruluşlarda da yapılabilmektedir. Bu sektörlerdeki uygulamalı eğitimler; işyeri tarafından görevlendirilen mesleki yetkinliğe sahip personelin gözetiminde yapılmaktadır. Ayrıca bölüm/program bazında öğrencilerin işyeri eğitimlerin koordinasyonunu sağlamak üzere en az bir öğretim üyesi veya görevlisi görevlendirilmektedir.
Toros Üniversitesi bünyesindeki bölüm veya programlarında Uygulamalı Eğitim modelleri bir yarıyıl veya iki yarıyıl eğitim-öğretim dönemini kapsayan kredili bir ders olup devam zorunluluğu iş günü üzerinden %100’dür. Yarıyıl bitiminde ilgili danışman öğretim üyesi ve/veya öğretim görevlisi, Uygulamalı Meslek Eğitim yapılan işyeri temsilcisinin görüşü doğrultusunda "Toros Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği"nin Başarı Notuna ilişkin ilgili maddelerinde tanımlanan harf notlarından birisi verilir ve akademik başarı notu değerlendirilmelerine (Mezuniyet notuna) dahil edilir.
7+1 Eğitim Modeli (İntörnlük, Uygulamalı Mesleki Eğitim)
Mühendislik Fakültesine bağlı tüm bölümlerin ders müfredatlarının son yarıyılında (8. Yarıyıl) almakla zorunlu “Uygulamalı Mühendislik Eğitimi Dersi”nin sanayi/sektör de uygulamalı olarak yapılmaktadır. Yazılım Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği ve İnşaat Mühendisliği bölümlerinde okuyan öğrencilerin mühendislik eğitimindeki derslerini tamamlamış olarak son dönemlerini yani 8. Yarıyıllarını sanayide geçirecek olan mezun durumundaki mühendisler için geliştirilen bir eğitim modelidir. İntörn öğrenciler, bir eğitim-öğretim yılında kesintisiz olarak, (en az 70 iş günü) staj uygulamasının çok ötesinde, sanayide mühendis gibi görev almak ve çalışmalara bizzat katılmaktır. 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılından beri 4 bölümde “İntörn Mühendislik” eğitimi başarılı bir şekilde yürütülmekte olup çok sayıdaki mezunumuz “İntörn Mühendislik” yaptığı işyerinde çalışmaya başlamıştır.
Üniversitemiz İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesine bağlı Uluslararası Finans ve Uluslararası Ticaret ve Lojistik bölümleri ile Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde İngilizce Mütercim Tercümanlık Bölümüders müfredatlarının son yarıyılında (8. Yarıyıl) “Uygulamalı Eğitimi Dersi”nin sanayi/sektör de uygulamalı olarak yapılmaktadır. Bu bölümlerinde okuyan öğrencilerin 7 yarıyıl eğitimindeki derslerini tamamlamış olarak son dönemlerini yani 8. yarıyıllarını sektörde geçirecek olan mezun durumundaki öğrencilerin, bir eğitim-öğretim yılını (en az 70 iş günü) sektörde bir çalışan gibi görev almak ve çalışmalara bizzat katılmaktır. 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılından beri bu bölümlerde “Uygulamalı Eğitim” eğitimi başarılı bir şekilde yürütülmektedirler.
6+2 Eğitim Modeli (Mesleki Eğitim ve Uygulamalı Ders)
Üniversitemiz Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde Hemşirelik, Beslenme ve Diyetetik ile Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümlerinin son sınıfının 7. yarıyıllarında okutulan derslerin uygulaması ve 8. Yarıyıllarında ise “Klinik, İntörn ve Mesleki Eğitim uygulaması” kapsamında 3 ve 4 basamak sağlık kurumlarında eğitim almalarını sağlayan bir modeldir. Bu eğitim-öğretim yarıyıllarında sağlık kuruluşlarında yapılan eğitimler staj olmayıp zorunlu olarak alınması gereken uygulamalı eğitim veya derslerin uygulamalarının yerinde yapılmasını sağlamaktadır. Öğrenciler, yaklaşık 8 aylık kesintisiz olarak, (en az 140 iş günü) staj uygulamasının çok ötesinde, sağlık elemanı gibi görev alarak çalışmalara bizzat katılmaktadırlar.
3+1 Eğitim Modeli (Uygulamalı Meslek Eğitimi)
Üniversitemiz Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu bünyesinde 11 (On bir) ve Meslek Yüksekokulu bünyesinde ise 10 (On) programın ders müfredatlarında zorunlu olarak “Meslek Uygulama Dersi” sanayi/sektör veya sağlık kuruluşlarında uygulamalı olarak yapılmaktadır. Bu programlarda okuyan öğrenciler, eğitim-öğretim yılının 4. yarıyılında programın özelliğine göre ilgili sanayi veya sağlık sektöründe bilgi ve becerileni geliştirmek üzere alanında yetkin uzmanların gözetiminde uygulamalı eğitim alacaklardır. Uygulamalı Meslek Eğitim modeli, staj uygulamasının çok ötesinde, öğrenciler en az 70 iş günü kesintisiz olarak programları ile ilgili sektörde bir çalışan gibi görev alarak çalışmalara bizzat katılmaktadırlar.