MEVZUAT
TOROS ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME KOORDİNATÖRLÜĞÜ VE
KOMİSYONU ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 - (1) Bu Esasların amacı, Toros Üniversitesi bünyesinde hem öğretim elemanları hem de
öğrencilerin öğrenme ve öğretme süreçlerini destekleyici etkinlikler gerçekleştirmek amacıyla
Rektörlüğe bağlı olmak üzere Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğünün kurulması,
koordinatörlük bünyesinde oluşturulacak komisyonun oluşturulması, görevlerinin belirlenmesi ve
çalışma esaslarının düzenlenmesidir.
Kapsam
MADDE 2 - (1) Bu Esaslar, Toros Üniversitesi Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğü ve koordinatörlüğe
bağlı komisyonun kuruluş, görev, yetki ve çalışma esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 - (1) Bu Esaslar, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 14/b-2 ve 14/b-8 maddelerine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 - (1) Bu Esaslarda geçen;
a) Komisyon: Toros Üniversitesi Öğrenme ve Öğretme Komisyonu’nu,
b) Koordinatörlük: Üniversite yönetimi ile rektörün önereceği konularda üniversite senatosu ve
üniversite yönetim kuruluna görüş bildirmek, Üniversitede öğrenci merkezli eğitim anlayışı ve
bütünleyici eğitim felsefesi çerçevesinde mükemmelliği hedefleyen öğrenme ve öğretme
uygulamalarının geliştirilmesi ve desteklenmesi doğrultusunda ulusal ve uluslararası düzeyde
araştırma, yayın, proje, eğitim, organizasyon, eşgüdüm ve değerlendirme faaliyetleri yürütmek
gibi iş ve işlemlerin koordinasyonunu sağlamak üzere kurulan Öğrenme ve Öğretme Koordinatörlüğü’nü,
c) Rektör: Toros Üniversitesi Rektörü’nü, ç) Senato: Toros Üniversitesi Senatosu’nu,
d) Üniversite: Toros Üniversitesi’ni ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Koordinatörlük ve Komisyonun Oluşumu, Görevleri ve Çalışma Esasları Koordinatörlük ve Komisyonun
oluşumu
MADDE 5 - (1) Koordinatörlük, bu esaslar çerçevesinde belirlenen amaçları yerine getirmek üzere
Rektörlüğe bağlı olarak kurulan bir koordinasyon birimidir. Koordinatörlük, bu esaslarda belirtilen
amaçları yürütmek üzere oluşturulan Komisyonun çalışmalarının etkin ve verimli bir şekilde
yürütülmesini sağlamak, komisyon kararlarını Rektörlüğe iletmek veya bu bağlamda yürütülecek idari
işlemlerden sorumludur. Koordinatörlüğün sekretaryası Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca yürütülür.
(2) Öğrenme ve Öğretme Koordinatörü Rektör tarafından atanır. Gerekli görüldüğü durumlarda görevi
sonlandırılabilir veya yenisi atanabilir.
(3) Komisyon; Kalite Koordinatörü, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü,
Eğitim-Öğretim Koordinatörü ve Senato tarafından seçilen 3 öğretim elemanından oluşur. Komisyon
Başkanlığını Öğrenme ve Öğretme Koordinatörü, Raportörlüğünü ise Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
yürütür.
(4) Komisyonda görevlendirilen öğretim üyelerinin görev süresi üç yıldır. Görevi sona eren bir üye
yeniden komisyon üyesi olarak görevlendirilebilir.
Komisyonun Görevleri
MADDE 6 - (1) Komisyon, Üniversitenin eğitim-öğretim politikası çerçevesinde öğrenme ve öğretme
hedefleri doğrultusunda çeşitli uygulamaları geliştirmek ve yaygınlaştırmak
amacıyla aşağıdaki faaliyetleri yürütür.
a) Kalite koordinatörlüğü, Eğitim-Öğretim Koordinatörlüğü veya diğer akademik birimlere bağlı
kalite komisyonları veya diğer birimler tarafından yönlendirilen konuları incelemek ve görüş
bildirmek,
b) Sürekli gelişim anlayışı çerçevesinde, eğitim-öğretimde güncel eğitim felsefeleri, modelleri ve
teknikleri alanında araştırma, geliştirme ve uygulama faaliyetlerinde bulunmak,
c) Öğrencilerin mesleki gelişimsel özellikleri ile öğrenme ve öğretim hedefleri
doğrultusunda Üniversite bünyesinde öğrenci merkezli aktif eğitim yöntemlerinin yaygınlaşması için
çalışmalar yapmak,
ç) Üniversitede çağdaş eğitim teknolojilerinin geliştirilmesi ve uygulanabilmesi için projeler
yapmak ve ilgili birimlerle eşgüdüm içinde güncel eğitim teknolojilerinin öğrenci ve öğretim
üyeleri tarafından kullanılmasına destek sağlamak,
d) Derslikler, teknik donanım, bilişim ve kütüphane kaynakları gibi eğitim-öğretime tahsis edilen
tüm kaynakların geliştirilmesi ve etkin kullanımı konusunda Üniversitenin ilgili birimleriyle ortak
çalışmalar yapmak,
e) Öğrencilerin programların eğitim-öğretim amaç ve hedeflerine ulaşabilmeleri için ilgili başta
dezavantajlı gruplar olmak üzere ilgili öğrenci destek birimleriyle ortak çalışmalar yapmak,
f) Üniversiteye yeni katılan öğretim elemanlarına yönelik etkili öğretim seminerleri düzenlemek,
g) Öğretim elemanlarına yönelik öğrenciyle iletişim, ölçme ve değerlendirme, öğretim
teknolojilerinin kullanımı, güncel öğretim yöntem ve teknikleri gibi konularda seminerler,
konferanslar ve çalıştaylar düzenlemek,
ğ) Öğretim elemanlarının öğretim faaliyetlerini etkin bir şekilde yürütülmesine yönelik bireysel
veya grup danışmanlığı hizmeti vermek,
h) Farklı alan, bölüm ya da programlardan öğretim elemanlarının bir araya gelerek eğitim ve öğretim
ile ilgili bilgi ve deneyimlerini meslektaşlarıyla paylaştıkları öğrenme ortamları oluşturmak,
ı) Öğrencilerin akademik yetkinliklerini artırmayı ve öğrenme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan
öğrenme stratejileri, etkili zaman yönetimi, motivasyon sağlama, sınav kaygısı ve erteleme
davranışı ile başa çıkma gibi çeşitli konularda seminer ya da çalışma grupları düzenlemek,
i) Eğitim-Öğretim ile ilgili yapılan araştırmalardan elde edilen bulguları Üniversite bünyesinde
ilgili yönetici ve öğretim elemanlarıyla paylaşarak öğrencilerin akademik gelişimini destekleyici
ve öğretim ortamını zenginleştirici uygulamaların geliştirilmesine ve uygulanmasına yardımcı
olmak,
j) Üniversitenin misyon ve vizyonu ile bilimsel ve etik ilkeler çerçevesinde, öğrencilerin ve
öğretim elemanlarının öğrenme ve öğretme gereksinimleri kapsamında akademik birimler tarafından
önerilen diğer faaliyetleri gerçekleştirmek.
Komisyonun Çalışma Esasları
MADDE 7 – (1) Komisyonun çalışma esasları aşağıdaki gibidir.
a) Komisyon, koordinatörlüğün başkanlığında her eğitim-öğretim yılında en az iki kez toplanır ve
koordinatörlük tarafından yapılan öğretim elemanları ve öğrencilere yönelik faaliyetleri planlar
veya değerlendirir.
b) Komisyon, üniversitede kalite güvence sisteminin oluşturulmasında ve eğitim-öğretim faaliyeti
yapan programların öz değerlendirme ve akreditasyon çalışmalarına destekleyecek şekilde,
danışma organı olarak görev yapar veya bu kapsamda birimlerden gelen talepleri değerlendirir.
c) Komisyon, ilgili akademik birimler veya öğretim elemanları ile öğrencilerin görüş ve önerilerini
dikkate alarak eğiticilerin eğitimi programı başta olmak üzere gerekli eğitimleri veya faaliyetleri
düzenler ve yürütür.
ç) Komisyon, yıllık faaliyetleri değerlendirme ve iyileştirme eylemlerini içeren yıllık faaliyet
raporunu koordinatörlük aracılığıyla rektörlüğe bildirir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yürürlük ve Yürütme
MADDE 8 - (1) Bu Esaslar, Senato tarafından kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe
girer.
MADDE 9 - (1) Bu Esaslara ait hükümler, Toros Üniversitesi Rektörü tarafından yürütülür.
Usul ve Esasın Kabul Edildiği Senato Kararının
Tarihi Sayısı
14/06/2023