UZAKTAN EĞİTİM POLİTİKASI
Uzaktan/Karma Eğitim-Öğretim Politikası
1. Uzaktan eğitime ilişkin ders materyallerinin geliştirilmesi ve açık erişime sunulması,
2. Uzaktan eğitim teknolojik altyapı (bilişim altyapısı), erişim imkanları ve öğrenmenin geliştirilmesi bilgi güvenliğinin sağlanması ve iyileştirilmesi,
3. Uzaktan eğitim-öğretim ortam ve araçları, ölçme ve değerlendirme süreçlerinin oluşturulması ve iyileştirilmesi,
4. Uzaktan eğitim süreçlerinde öğrenci katılımının sağlanmasına yönelik destek hizmetlerinin oluşturulması ve iyileştirilmesi,
5. Öğrencilerin ve öğretim kadrosunun teknolojik, pedagojik ve ölçme-değerlendirme düzeylerinin uzaktan eğitim sürecine göre oluşturulması ve iyileştirilmesi,
6. Uzaktan eğitim süreçlerinde öğrenme çıktıları, öğrenim yöntem ve yaklaşımlarının oluşturulması ve iyileştirilmesi.
Uzaktan/Karma Eğitim-Öğretim İlkeleri
1. Öğrencilerin uzaktan eğitime katılımların sağlanması amacı ile öğrenci motivasyonunu sağlanması ve farklı yöntemlerle geribildirimleri alınması ve elde edilen sonuçların iyileştirmede kullanılması,
2. Öğrencilerin öğrenme süreç, ürün ve performanslarının değerlendirilmesi amacıyla yapılan etkinliklerin değerlendirilmesinde, tek bir araç yerine mümkün olduğunca çeşitli araç ve yöntemlerin kullanılmasına yönelik performans odaklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanılması,
3. Performansa dayalı ölçme değerlendirme sürecinde denetlenebilir ve şeffaflığı sağlayacak kanıta dayalı yöntem ve tekniklerini uygulamasını yaygınlaştırılması,
4. Uzaktan eğitime uygun birden fazla öğrenme ve yaklaşımları gerektiren öğrenme yöntemlerini kullanması,
5. Belirli periyotlarla deneyim paylaşımı, akran değerlendirmesi ve benzeri bilgi paylaşımı görüşmelerini gerçekleştirilmesi,
6. Öğrenci merkezli öğrenme yöntemleri içeren eğiticilerin eğitimi programını uygulanması,
7. Derslerin Senkron yapılasına yönelik kullanılan platformun (AMLS) aktif katılımı arttırılması ve daha kullanıcı dostu hale getirilmesi,
8. Uzaktan eğitim uygulamalarında sınıf içi iletişim tekniklerinin (Öğrenci-eğitmen, öğrenci-öğrenci) etkin bir şekilde kullanması,
9. Ders materyallerinin oluşturulmasında öğretim elemanları ve öğrenciler tarafından hazırlanan ödev, proje vb uygulamalarda etik kurallara uyulması.
şeklinde ilkeler paydaşlar ile değerlendirilmiş ve benimsenmiştir.